بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۹۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان در دولت سیزدهم با کاهش حدود ۱۷.۵ درصدی همراه بوده است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، «محمد امین بابایی» در پنجمین نشست کمیته بیمه بیکاری استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و شروع بکار دولت آیت‌الله شهید رییسی، 13 هزار و ۲۱ نفر در خراسان رضوی مقرری‌بگیر بیمه بیکاری بودند که این تعداد هم‌اینک به 10 هزار و ۷۶۸ مقرری بگیر کاهش یافته است. 
وی افزود: در این بازه زمانی، 40 هزار و ۳۲۵ پرونده مربوط به متقاضیان بیمه بیکاری در استان مورد بررسی قرار گرفت. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مقرری هفت هزار و ۷۱۳ نفر عمدتا به دلیل ناشی از اشتغال پنهان، اشتغال بر اساس خوداظهاری، عدم پذیرش شغل پیشنهادی، عدم حضور و غیاب و یا عدم پذیرش آموزش قطع شد.
بابایی گفت: بیمه بیکاری یکی از حمایت های تامین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگانی که طبق مقررات بیکار شوند مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند؛ همچنین مقرری به افرادی تعلق می‌گیرد که مشمول قانون کار و تأمین‌ اجتماعی باشند، بدون میل و اراده بیکار شده، آماده به کار باشند و ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری مراتب آن را برای اشتغال به کار اطلاع دهند.
وی افزود: توانمندسازی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی با همکاری مراکز فنی و حرفه ای و انجمن صنفی کاریابی‌های استان دنبال می‌شود تا افرادی که توانایی انجام کار دارند، به شغل مورد نظر خود برسند. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس، مقرری‌بگیران از لحاظ سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی می‌شوند تا از طریق فرصت‌های شغلی به ثبت رسیده در "سامانه جستجوی شغل" بکارگماری شوند.

ارسال نظرات