اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۹۸۲
دکتر زهرا عنابستانی مدیر رسانه خاتون نامه، فعال اجتماعی زنان و خانواده، متخصص برنامه ریزی شهری گفت: طبق اعلام رسمی خبرگزاری صداوسیما، استانداری خراسان رضوی ۱۵۰ بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی برگزار کرده است.
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸

آیا حقیقتا شأن هنرهای چندین هزار ساله ایرانیان این است که در پایین ترین سطح کیفی و به سبک دست فروشی زیر چادر برزنتی در حاشیه خیابان ها و پیاده روها ارایه شوند؟!
عرضه و فروش یا به اصطلاح مارکتینگ آثار هنری بسیار کار تخصصی است. نحوه عرضه آثار هنری مستقبما در شأن و ارزشگذاری مادی و معنوی آنها تاثیرگذار هستند. در آثار هنری قابلیت توانایی ایجاد ارزش افزوده‌ حیرت انگیزی است و هیچ کالای دیگری نمی تواند با آن رقابت کند. چگونه می شود که یک سرقلم بر روی یک بوم، درقالب اثری هنری در حراجی ساتبی لندن ۲۰ میلیون دلار فروخته می شود؟ مگر قیمت تمام شده اش حداکثر یک دلار شامل رنگ و بوم نبوده است؟! چگونه و در چه فرآیند پیچیده ای این ارزش ایجاد شده است؟!
بنده حدود ۲ سال پیش بعنوان مدیر عامل یک شرکت، درخواست راه اندازی « باغ فرهنگ و هنر » را در مکانی دائم در یک قطعه زمینی با مساحت ۳۸ هکتار در شهر شاندیز در مجاورت شهر مشهد دادم، ما حدود ۱۰۰۰ نفر مالک در این قطعه زمین داریم و قرار بود فضای محوطه و نمایشگاههای عرضه را با بهره گیری از معماری های ایرانی_اسلامی و بصورت پیاده محور، برای عرضه با کیفیت و در شأن هنرهای ایرانیان بسازیم.
تا هنرهای ایرانیان با ارزش افزوده افزایشی تبدیل به نگینی شوند در منطقه خاورمیانه و جهان که هم نیازهای زیبایی و دکوراتیو ۴ میلیون مجاور و ۲۰ میلیون زائر ایرانی را تامین کنند و هم چند میلیون توریست خارجی را با هر خرید آثار تبدیل به سفیر فرهنگی ایران در جهان کنیم.
و هم آثار آنقدر ارزش پیدا کنند تا همه خریداران علاوه بر تصاحب زیبایی، آثار هنری را بعنوان کالایی جهت سرمایه گذاری خریداری نمایند
متاسفانه‌ همین استانداری علیرغم حمایت صریح دو وزارت خانه میراث فرهنگی و فرهنگ وارشاد و دستور به رفع موانع پیش روی این طرح ملی که به پشتوانه مشارکت مردمی در قالب تعاون در حال پیگیری بود، و بیش از ده هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و تولید ثروث غیرقابل تصوری را برای کشور در برداشت، با سنگ اندازی از مسیر قانونی خود خارج و باعث یاس و ناامیدی مردم، هنرمندان و بانوان و بویژه اعضاء این شرکت تعاونی شدند حال آن که در خلاء و کمبود اعتبارات دولتی در حوزه فرهنگی و هنری این طرح حتی می توانست باعث ارتقاء سرانه فرهنگی استان باشد.
بد نیست بدانید از گردش مالی ۱۲۰۰ میلیارد دلاری محصولات هنری در جهان، همین سوء مدیریتها و سیاست های سنگ اندازی به گفته بعضی منابع شاید فقط ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار را نصیب ایران کند. علیرغم اینکه سالها مطالبه رهبری هم جهش تولید با مشارکت مردم بوده است. چرا که تنها راه کاهش تورم تولید واقعی است .

ارسال نظرات