بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۰۹۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: این طرح اولین طرح متمرکز بر توسعه پایدار روستایی، اشتغال و توسعه اقتصادی روستایی است.
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵


به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزاد فر با تاکید بر لزوم و اهمیت توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق روستایی افزود: طبق قانون براساس ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه طرح جامع توان‌افزایی روستایی در استان تدوین شده است.
وی افزود: هویت بخشی به روستاها، صادرات‌محور شدن و شناسایی نقاط قوت و ضعف ها، بهره وری در نقاط روستایی و بازاریابی تولیدات کشاورزی با استفاده از مشارکت سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی، خصوصی و جلب مشارکت‌های مردمی از مهمترین نکات آن است.
روند کاهشی نرخ تورم سالانه در خراسان شمالی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم سالانه در استان، گفت:خراسان شمالی در تورم سالانه فروردین ماه امسال رتبه چهار کشور را داشت، اما براساس آخرین آمار از رده ۱۰ استان با نرخ تورم بالا خارج شده که نشان‌دهنده بهبود شرایط در استان است.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی سهم جمعیتی ۱.۸ درصدی از جمعیت کل کشور را دارد، گفت: ۴۲ درصد مردم استان در روستا‌ها ساکن هستند که نشان از اهمیت ارتقای وضعیت معیشتی جوامع محلی در روستا‌ها و لزوم بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها دارد.
بهزادفر بیان کرد: سهم خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی در برنامه ششم توسعه کمتر از یک درصد است، اما روند تغییرات رو به رشد است.
وی ادامه داد: شاخص کسب و کار استان در سال‌های ابتدای برنامه ششم توسعه وضعیت مطلوبی نداشت، اما دو سال اخیر ضمن بهبود این شاخص در استان از میانگین وضعیت کشور نیز پیشی گرفته ایم.
خراسان شمالی رتبه سوم شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، خراسان شمالی در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه سوم کشور را دارد که این نوید بخش فضای بسیار مساعد در حوزه سرمایه گذاری در استان است.

کاهش نرخ بیکاری در خراسان شمالی
بهزاد فر با بیان اینکه وضعیت نرخ بیکاری استان از سال ۱۳۹۵ تا پاییز ۱۴۰۲ رو به کاهش و از متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود: هدفگذاری ما در سند آمایش سرزمین نزدیک شدن به توسعه‌یافتگی همتراز با متوسط کشوری در افق ۱۴۱۰ در استان است که این امر با کمک تمام مدیران در سطح ملی و استانی ممکن است.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه استان به لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند، اما استانی در حال توسعه است و نیازمند ارتقای شاخص‌ها و نرخ برخورداری در حوزه‌های مختلف است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر