بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۵۵
جوان اصفهانی با دریافت تسهیلات از کمیته امداد توانست یک کارگاه میوه خشک‌کنی راه‌اندازی کند.
جمعه ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

به گزارش  بازارکار از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، ابوالفضل قاسمی نمونه یک کارآفرین موفق است، او کسب‌وکارش را ۴ سال قبل با وام کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی و تولید میوه خشک و چای میوه را شروع کرد. او حالا زمینه اشتغال‌زایی برای ۸ نفر را فراهم کرده و به کشورهای دیگر صادرات دارد.
ابوالفضل قاسمی زمانی که ۲۸ سال سن داشت، از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام گرفت و کسب‌وکارش را در استانش، اصفهان، راه انداخت، کسب‌وکاری که حالا اتفاقات خوش‌آیندی برایش افتاده است. حالا هر روز از کارگاه او، ۲۵ هزار بسته میوه خشک شده، به داخل کشور و ۳۵۰۰ بسته هم به خارج از کشور ارسال می‌شود.
کسب‌وکار از میوه
ابوالفضل بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته مواد غذایی، همیشه به این فکر می‌کرد، شغل بعدی‌اش، در راستای رشته تحصیلی‌اش در دانشگاه باشد، یعنی در حوزه مواد غذایی. به خاطر همین تمام تلاشش را به کار بست تا در همین حوزه، کاری انجام دهد. در سن ۲۸ سالگی به این نتیجه رسید که بهترین کار، راه‌اندازی یک کسب‌وکار در حوزه مواد غذایی است. او می‌گوید می‌دانست که می‌تواند از کمیته امداد امام خمینی (ره) وام اشتغالزایی بگیرد. به خاطر همین هم با دو نفر از اعضای خانواده‌اش از کمیته امداد، وام گرفت و یک کارگاه برای تولید خوشمزه‌ها، برای تولید میوه خشک شده راه‌اندازی کرد. روز اول کارش را ابوافضل به یاد دارد، یک سالن اجازه کرد و دستگاه‌هایی را برای خشک کردن میوه و سبزیجات، خرید. خیلی زود، ۱۵۰ کیلوگرم میوه تازه و مناسب برای خشک شدن از در بزرگ و آهنی کارگاه وارد شد و خیلی زود هم میوه‌ها با روشی که ابوالفضل می‌دانست و با دستگاه‌های ویژه‌اش، خشک و بسته بندی شدند برای ورود به بازار مواد غذایی.
ابوالفضل تعریف می‌گوید، یک‌ سال و نیم بعد بسته‌های میوه خشک او، نه تنها در استان محل زندگی‌اش اصفهان، که در همه ۳۱ استان کشور، عرضه می‌شد. آن زمان روزانه ۷ تن میوه تازه برای خشک و آماده شدن به کارگاه این جوان کاربلد اصفهانی می‌آمد.
صادرات محصول خاص
ابوالفضل و محصولاتش را حالا بسیاری از تولیدکننده‌ها و مصرف‌کننده‌ها می‌شناسند، محصولات او زبان‌زد خاص و عام است. محصولات او اما نه تنها در داخل کشور که خارج از آن هم مشتری دارد. بسته‌های میوه‌های خشک‌شده این کارآفرین جوان در فروشگاه‌های کشورهای خلیج فارس و همسایه‌های شمالی به فروش می‌رسد. حالا هر روز ۱۰ تن میوه به کارگاه ابوالفضل می‌آید و ۸۰۰ کیلوگرم میوه خشک شده خارج و یا در فروشگاه کشور و یا خارج از آن به فروش می‌رسد.
ابوالفضل در کارش خبره است و نه تنها تولید میوه خشک که محصولاتی دیگری هم تولید می‌کند، از کارگاه او اتفاقا محصولات جالبی هم بیرون می‌آید، چای میوه او در بین محصولات صادراتی‌اش مشتری‌های زیادی دارد. او به روش‌های متنوع با آلبالو، سیب، به و ... چای خوش‌ عطر و خوش طعم میوه می‌سازد اما یکی از محصولاتش خیلی پرطرفدار است، چای ۹ میوه او که رنگ خوش قرمزرنگ دارد و برای خودش مشتری‌های پروپا قرصی دارد. چای او از تکه‌های میوه‌های استوایی درست شده است و خواص دارویی و درمانی هم دارد.
قاسمی توضیح می‌دهد که اخیرا برای توسعه کسب و کارش، یک وام ۵۰۰ میلیون تومانی هم از کمیته امداد امام خمینی (ره) گرفته است و این یعنی که در کارگاه این جوان کارآفرین، به زودی افراد بیشتر از ۸ نفر که به صورت مستقیم با او کار می‌کنند، استخدام خواهند شد

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر