بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۹۳۷
محمد رضا یوسفی مهر رئیس جهاددانشگاهی مازندران:
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

جلسه کارگروه اشتغال استان شنبه 19 خرداد ماه 1402 با حضور رئیس ، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی مازندران و مدیر اجرایی طرح پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به دستاوردهای دو طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار گفت: شناسایی مشکلات و مسائل فعالین مشاغل خرد و خانگی با ابتکار جهاد دانشگاه مازندران و بر اساس اطلاعات به دست آمده منجر به طرحی ابتکاری از سوی جهاد دانشگاهی به نام مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی شد

وی با اشاره به مصوبه چهارم کارگروه اشتغال استان در سال 1۴۰۱ عنوان کرد: با حمایت امور بانوان استانداری از اعتبار دور اول سفر ریاست جمهوری و با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قراردادی سه‌جانبه بین جهاد دانشگاهی مازندران، پارک علم و فناوری و امور بانوان استانداری جهت انجام فعالیت‌های مطالعاتی و زیرساختی مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی منعقد شد.

یوسفی مهر با تشریح فعالیتهای مرکز پایدارسازی مشاغل خرد و خانگی گفت: پردازش اطلاعات و داده های بیش از ۱۲۰ هزار نفر از فعالین مشاغل خانگی انجام شده و برای بهره برداری دستگاه های اجرایی آماده شده است.

وی گفت: برای اولین بار مطالعه بر روی مکان بازارها در جهت توسعه بازار فروش مشاغل خرد و خانگی انجام شده و منجر به تدوین استاندارد مکان بازارهای فیزیکی گردیده است.

این مسئول استان با اشاره به ضرورت تقویت زنجیره ارزش پوشاک در استان ادامه داد: با رصد داده های مشاغل خانگی ۲۵ درصد شاغلین خانگی در رسته پوشاک مشغول فعالیت هستند و ۳۰ درصد وام های خود اشتغالی در این حوزه صرف شده است.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش پوشاک استان دو جشنواره و فن بازار پوشاک و یک جشنواره تخصصی پوشاک مشاغل توسط جهاددانشگاهی برگزار شد.

وی با اشاره به شعار سال عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم هدف مرکز پایدار سازی مشاغل خرد و خانگی است که با کمک و حمایت دستگاه های اجرایی امکان تحقق و توسعه آن وجود دارد.

ارسال نظرات