ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۶۵
دستیار مردمی سازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد:
دستیار مردمی سازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۵۰ سازه ترویجی در حوزه کشاورزی این استان فعال شده که الگوهای موفقی از مردمی سازی تولید در بخش کشاورزی است.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز، به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ دستیار مردمی سازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۵۰ سازه ترویجی در حوزه کشاورزی این استان فعال شده که الگوهای موفقی از مردمی سازی تولید در بخش کشاورزی است.

«پریوش مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سازه های ترویجی شامل مزارع نوآوری، سایت های الگویی، کانون های یادگیری و مزارع نمایشی هستند .

وی با بیان اینکه حرکت خوبی برای تحقق مردمی سازی تولید با بهره گیری از توان و ظرفیت نخبگان در استان آغاز شده است، یادآور شد: ایجاد و توسعه مزارع نوآور بهره ور در حوزه ترویج کشاورزی دانش بنیان الگوی موفقی در جهت تسهیل و شتاب بخشیدن به روند مردمی سازی تولید در بخش کشاورزی استان به شمار می رود.
دستیار مردمی سازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزایش بهره وری با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان را از راهبردهای اصلی برنامه سازمان برای تحقق مردمی سازی عنوان کرد و افزود: یکی از الزامات مردمی سازی اقتصاد، استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و دانش بنیان است و توسعه فناوری‌ها و ارتقاء بهره وری در سطح مزارع واحدهای تولیدی در واحدهای نوآور از مهمترین شاخص های سازه‌های ترویجی مانند سایت های الگویی و کانون های یادگیری است.
وی یادآور شد: پایداری تولید و دستیابی به امنیت غذایی مستلزم همراهی و مشارکت مردم به ویژه نخبگان و تولید کنندگان شاخص در این حوزه است.
مرادی، ظرفیت های استان البرز را در خصوص تولید دانش بنیان مطلوب دانست و افزود: استان البرز با دارا بودن ظرفیت های بسیار خوب در حوزه تولید دانش بنیان از جمله استقرار موسسات تحقیقاتی ملی به عنوان قطب علم و فناوری در کشور مطرح است و در بخش کشاورزی تولیدکنندگان این بخش حائز رکوردهای شاخصی در تولید انواع محصولات هستند.
وی خاطر نشان کرد: توسعه نوآوری برای کمک به حل چالش ها و مسائل بخش کشاورزی و منابع طبیعی؛ استفاده از مزرعه نوآوری برای تسریع در فرآیند جذب، بومی سازی و ترویج دانش و فناوری های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی؛ تسهیل دسترسی کشاورزان نوآور به برنامه های حمایتی و توسعه ای دولتی و غیردولتی از مهمترین اهداف ایجاد مزارع نوآور است.
دستیار مردمی سازی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بکارگیری محصول، فرآیند یا روش های سازماندهی نوآورانه و دانش بنیان، ارتقـاء بهره وری، بهبود سطح کمی و کیفی تولیدات ایجاد ارزش افـزوده جدید، افزایش رقابت پذیری، حفاظت از منابع پایه و سودآوری در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی را از شاخص های تعیین شـده برای ایجاد مزارع نوآوری عنوان کرد.

برچسب ها:

ارسال نظرات