بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۲۶۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل "قرارگاه تبیین آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگاه های زیر ۱۰ نفر کارکن"، جامعه هدف این طرح با قوانین و مقررات ایمنی کار آشنا و در این خصوص توانمند می شوند.
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «خلیل احمد سلامی» در همایش آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگاه های زیر ۱۰ نفر که بطور همزمان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای ایمنی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار از جمله مطالبات مهم جامعه کارگری و کارفرمایی است و به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم در دو سال گذشته با راهبری اقدامات و طرح های مختلف، در راستای ارتقای آگاهی جامعه هدف و کاهش آسیب های محیط کار گام برداشته است.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان ۶۰۱۲۴ بنگاه اقتصادی مشمول قانون کار وجود دارد که ۵۹ هزار بنگاه، زیر ۱۰ نفر کارکن دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان این که در این کارگاهها الزام قانونی برای استقرار مسئول ایمنی و کارشناس بهداشت محیط حرفه ای وجود ندارد، یادآور شد: براین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی کاربردی، توانمندسازی کارفرمایان کارگاههای زیر ۱۰ نفر را در دستور کار قرار داده است.
سلامی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۲۸۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در واحدهای ذیل قانون کار در استان برگزار شد که این آموزش ها در کنار اجرای گشت های مشترک و مستمر بازرسی از کارگاهها؛ کاهش ۵۲ درصدی حوادث ناشی از کار در ده ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را در پی داشته است.
وی اظهار کرد: طبق ماده ۹۵ قانون کار مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار برعهده کارفرماست و موظف است به کارگران خود آموزش ایمنی و ابزار و تجهیزات کاری لازم را به منظور حفظ سلامت و ایمنی نیروی کار ارائه کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی شماره ۱۵۵، آخرین مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار است که جمهوری اسلامی ایران به آن پیوسته و از هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی خواهد شد.
سلامی گفت: در این مقاوله‌نامه و سند الحاقی آن، به آموزش و آگاه‌سازی کارفرمایان نسبت به اهمیت رعایت اصول ایمنی کار تاکید شده و مسئولیت آنها در زمینه پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی تبیین شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر