بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۶۰۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رونق ترانزیت خارجی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته ترانزیت خارجی نیم میلیون تن محموله‌های نفتی در بندر بوشهر ثبت و در این راستا اشتغال ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فراهم شده است.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رونق ترانزیت خارجی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: در ۴ ماه گذشته ترانزیت خارجی نیم میلیون تن محموله‌های نفتی در بندر بوشهر ثبت و در این راستا اشتغال ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فراهم شده است.
محمد شکیبی نسب در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی، جهادی و انقلابی به تحولات ایجاد شده در دوره سه ساله دولت سیزدهم در حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در سه سال گذشته طرح‌های مهمی بندری در استان بوشهر اجرایی شده که تنها در سال ۱۴۰۲ افزون بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر جذب شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ بندر تجاری در نوار ساحلی استان بوشهر، تصریح کرد: بیشترین لنج تجاری کوچک و سنتی ۴ استان ساحلی کشور در استان بوشهر فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ فروند لنج تجاری سنتی در ۴ استان ساحلی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان فعالیت می‌کنند که ۷۰ درصد آن به میزان یک هزار ۸۹۰ فروند آن در بنادر تجاری استان بوشهر قرار دارند.

شکیبی نسب اضافه کرد: از یک هزار و ۸۹۰ فروند لنج تجاری استان یک‌هزار فروند آن در اسکله‌ها و حوضچه‌های بنادر شمالی بوشهر مستقر هستند و بیش از ۵۴۰ شناور تجاری آن در بندر گناوه است.

وی سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های بندر گناوه را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: بندر گناوه بزرگترین بندر تجاری سنتی ایران است که که طرح توسعه آن از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یکی از تحولات مهم در بندر بوشهر را توسعه ترانزیت خارجی دانست و بیان کرد: در این راستا ترانزیت هیدروکربن، گازوئیل، مازوت از مرز باشماق عراق برای انتقال به امارات متحده عربی از طریق بندر بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

شکیبی نسب اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ تاکنون افزون بر ۵۰۰ هزار تن هیدروکربن، گازوئیل، مازوت از بندر بوشهر ترانزیت شده است.

وی تعداد تانکر‌های ورودی به بندر بوشهر در مدت ۴ ماه گذشته در ترانزیت محموله‌های نفتی یاد شده را ۲۱ هزار و ۸۰۰ تانکر اعلام و تصریح کرد: با ترانزیت نیم میلیون تن مشتقات نفتی از بندر بوشهر اشتغال ۲ هزار و ۱۲۳ نفر فراهم شده است

ارسال نظرات