بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۱۳۲
در نشست کارگروه مردمی‌سازی اقتصاد مطرح شد
مدیر توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کارگروه مردمی‌سازی اقتصاد از سال گذشته با حضور سازمان‌های استانی تشکیل گردید و نخستین موضوع برای بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه راه‌حل کسب‌وکارهای خیلی کوچک و مشاغل خانگی تعیین گردید.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

به گزارش بازارکار اصفهان و نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نوید ادریس، مدیر توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در نشست کارگروه مردمی‌سازی اقتصاد اظهار کرد: کارگروه مردمی‌سازی اقتصاد از سال گذشته با حضور سازمان‌های استانی تشکیل گردید.
 وی افزود: نخستین موضوع برای بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه راه‌حل کسب‌وکارهای خیلی کوچک (زیر ۹ نفر) و مشاغل خانگی تعیین گردید.
 مدیر توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: گام نخست در این راستا، استخراج بازیگران و فرایندهای حمایتگر در این حوزه بود که در قالب یک فایل اینفوگرافیک وضعیت استان در حوزه حمایت از این نوع مشاغل استخراج گردید.
 وی ادامه داد: بر اساس این فرایند وضعیت کیفی و کمی خدمات مختلفی در این حوزه توسط کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه ایجاد گردید.
 
 سید حسین مصطفوی، رئیس اداره اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقش اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی گفت: فعال کردن پشتیبان‌ها به عنوان یکی از انواع متقاضیان حمایت در حوزه مشاغل خرد و خانگی به عنوان یک راه‌حل مناسب جهت رفع مشکل در این حوزه است و در تسهیلگری اتاق بازرگانی تأثیر به سزایی دارد.
 
 هومن سراج، مدیر ستفا (سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان) جهاد دانشگاهی اصفهان با اشاره به پاره‌ای از مسائل و مشکلات در طرح مشاغل خانگی گفت: نداشتن آمار صحیح از زنان سرپرست خانوار، به روز نبودن آمار و عدم نیازسنجی بازار برای تولید از مهم‌ترین گره‌های این اقدام است.
 وی تأکید کرد: باید در لیست مشاغل خانگی یک بازنگری انجام پذیرد و زنجیره تأمین و عرضه شناسایی بشود.
 مدیر ستفا جهاد دانشگاهی اصفهان بیان کرد: مشاغل خانگی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جذاب نیستند؛ ضمن اینکه ما پیوست فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی نداریم درحالی‌که برای ترویج فرهنگ کار باید یک بسته فرهنگی اجتماعی در حوزه مشاغل خانگی تشکیل شود.
 
 فاطمه باباسالاری، مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان در این نشست افزود: بنیاد تعاون و بسیج سازندگی در حوزه اشتغال فعالیت می‌کنند و تاکنون ۵۴ مرکز در شهرستان‌ها ویژه کارآفرینی ایجاد گردیده است که اهدافی مانند شناسایی افراد متقاضی مشاغل خانگی و هدایت به سمت نهادهای تسهیلگر در آن پیگیری می‌گردد.
 وی با اشاره به نهادهای تسهیلگر افزود: نهادهای تسهیلگر بانوان ۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه به صورت محلی دارند و در بسیج جامعه زنان طرح ملی مشاغل خانگی در حال تدوین و برنامه‌ریزی است.
 
 سامان صفری، رئیس اداره هدایت شغلی کمیته امداد اصفهان ضمن تأکید بر اهمیت همکاری بین نهادهای مختلف در این حوزه برای جلوگیری از اقدامات موازی، گفت: همکاری با پلتفرم‌های خرده‌فروشی یکی از روش‌های رفع مشکل فروش بوده که این نهاد از آن استفاده می‌کند.
 در این نشست بر موضوعات توانمندی، مشارکت، مطالبه‌گری و نیز تغییر نگرش مردم با آموزش و ایجاد الگوی واحد و هدایت و توانمندسازی مشاغل خانگی پس از دریافت وام تا رسیدن ثبت شرکت‌های حقوقی مطرح شد.

ارسال نظرات