بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۶۸۷۹۵
خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی و رئیس جهاددانشگاهی استان بر تولید محتوای گردشگری با ظرفیت‌سازی در این حوزه و تعریف سرفصل‌های جدید تاکید شد.
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا ، هادی شاهوردی، در دیدار با رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در یک سال اخیر، اظهار کرد: گردشگری یکی از ارکان تاثیرگذار بر روی اقتصاد استان و از پیشران‌های اقتصادی کشور است. وی با اشاره به ثبت جهانی پنج اثر تاریخی در استان، افزود: از حیث تعداد جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی از استان‌های برتر کشور هستیم، اما نیاز به معرفی بیشتر داریم. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شعاری را با عنوان "خراسان جنوبی؛ شرق باشکوه" انتخاب کردیم که نیازمند بازگویی آن در رسانه‌ها هستیم، تصریح کرد: در راستای تعامل بین جهاددانشگاهی و میراث فرهنگی، لازم است برگزاری تورهای گردشگری خبرنگاران و رسانه‌ها دنبال شود. شاهوردی با تاکید بر استفاده از ظرفیت آموزشی جهاددانشگاهی به منظور برگزاری کارگاه‌ها و ورکشاپ‌ها برای راهنمایان گردشگری، ادامه داد: در زمینه تولید محتوا کارهای شاخصی در مجموعه میراث فرهنگی صورت گرفته و آمادگی همکاری با تیم تولید محتوای جهاددانشگاهی برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان را داریم. وی با اشاره به حضور با منشا اثر خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تهران، گفت: مهم‌ترین انگیزه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران تلاش برای بهبود وضعیت اقتصاد گردشگری خراسان جنوبی بود. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌های تاریخی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری در سطح ملی و جهانی معرفی نشده؛ لذا این نمایشگاه جامع عنوان بزرگ‌ترین رویداد گردشگری در ابعاد بین‌المللی مجال مناسبی را برای معرفی پتانسیل‌ها فراهم کرد. شاهوردی یادآور شد: این معرفی باید مستمرا انجام گیرد که در این راستا برای تعامل با جهاددانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آن آمادگی داریم. محتواسازی گردشگری با ظرفیت‌سازی جهاددانشگاهی و میراث فرهنگی در خراسان جنوبی سیدمحمدحسین سید کاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بخش‌های مختلف این نهاد، اظهار کرد: سازمان گردشگری دانشجویان ایران که ذیل این نهاد در حال فعالیت است، می‌تواند در حوزه گردشگری تبلیغات وسیعی داشته باشد. وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشجویان برای رونق صنعت گردشگری و معرفی جاذبه‌ها، افزود: یکی از عوامل مغفول مانده در این حوزه زیرساخت‌هاست. رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه دانشجویان پتانسیل‌های خوبی هستند که در بطن فعالیت‌های جهاددانشگاهی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد، تصریح کرد: برگزاری تورهای خبری و عکاسی به عنوان پایلوت شرق کشور در خراسان جنوبی و استفاده از بعد تبلیغاتی این تورها یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند با تعامل میراث فرهنگی و خبرگزاری ایسنا انجام شود. سیدکاشی ادامه داد: آموزش دانشجویان خبرنگار در حوزه گردشگری و حمایت از عکس‌های گردشگری و همچنین انگیزه‌سازی در این حوزه با استفاده از ظرفیت جوانان از مهم‌ترین پیشنهادات است. وی با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای راهنمایان تور، افزود: مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت و بلندمدت جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه توانمندسازی کارکنان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری براساس استانداردهای قابل قبول در سطح ملی و بین المللی فعالیت کند. رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بر تدوین سند گردشگری رسانه و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تأکید کرد و گفت: آمادگی هر گونه درآمدزایی و ثروت آفرینی برای استان از این رهگذر را داریم. سپیده قلندری اسفدن، سردبیر ایسنا و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست با تأکید بر بروزرسانی بانک اطلاعاتی فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: رسانه می‌تواند با معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری، تاثیر به سزایی در جذب گردشگر داشته باشند و با ارایه ی راهکارهای مناسب به رشد صنعت گردشگری کمک کند. وی یادآور شد: توجه به ایده‌ها و نظرات فعالان رسانه‌ای در راستای توجه به جاذبه‌های گردشگری استان و پیگیری روند علمی و تاریخی آثار و جاذبه‌ها از پیشنهادات مهم است که باید بدان پرداخته شود.

ارسال نظرات