بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۴۱۳
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از رسیدگی به ۵۲۵۷ شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع تشخیص و حل اختلاف استان کردستان در نه ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: پرونده های شکایات در استان روند کاهشی داشته و زمان اطاله دادرسی ها نیز کاهش پیدا کرده است.
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۸۰ پرونده در هیئت های تشخیص و ۱۰۷۷ پرونده نیز در هیئت های حل اختلاف مورد بررسی و منجر به صدور رأی شده است، اظهار کرد:  ۱۳۴۰ پرونده شکایات کارگران و کارفرمایان منجر به صدور آرای سازشی شده که ۲۴ درصد از کل شکایات را در نه ماهه اول سال به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته است، بیان کرد: از این تعداد ۱۱۴ پرونده در دیوان عدالت اداری تایید و ۵۷ پرونده نیز در این دیوان نقض شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به این که در استان کردستان ۱۲ هیئت تشخیص و ۶ هیئت حل اختلاف وجود دارد و این هیئت ها شکایات کارگران و کارفرمایان را رسیدگی می کنند، گفت: زمان اطاله دادرس ها نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.
پیشکاری با بیان این که دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: روند اطاله دادرسی ها در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده که سال گذشته به ۲۹ روز و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

پیشکاری به آموزش و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان در راستای کاهش اختلافات اشاره و تصریح کرد: در نه ماهه اول سال جاری 19 هزار  نفرساعت آموزش توسط این اداره کل برای کارگران و کارفرمایان اجرا شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان این که کلیه کارفرمایان و کارگران تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند، افزود: در رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان بیشترین تاکید ما بر حل و فصل پرونده ها طبق مصالحه و سازش است تا از طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده ها و صدور حکم جلوگیری به عمل آید.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر