بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۴۰۱
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از افتتاح ۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به مناسبت دهه فجر در این استان خبر داد.
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «جلیل شهریاری» گفت: در نشست افتتاح طرح های سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ۴۵ آموزشگاه آزاد و مرکز مهارت‌آموزشی مرزبانی استان ویژه سربازان وظیفه به بهره‌برداری رسید. 
وی با اشاره به مسیر توسعه مهارت آموزی و اشتغال جوانان در سیستان بلوچستان، اظهار کرد: با ابتکار عمل و با همکاری فرمانداران استان جلساتی با گروه های جهادی، فعالان اجتماعی و معتمدین برای فرهنگ سازی مهارتی در بین جوانان برگزار شده و امروزه با توجه به پراکندگی و وسعت استان محدودیتی برای ارائه آموزش های مهارتی نیست.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: روش‌های آموزش ترکیبی دوگانه یا هیبریدی که هم‌زمان بخشی از آموزش‌ها در کارگاه و بخشی در بازار کار صورت می‌گیرد باعث جهش در اشتغال‌پذیری افراد متقاضی شده است.
 شهریاری ادامه داد: با رصد شغلی انجام شده و تحلیل داده‌ها در سال ۱۴۰۱، مهارت آموختگان متقاضی شغل و باانگیزه شغلی در دو حوزه صنعت، ساختمان و خودرو ۸۰ درصد وارد بازار کار شده‌اند و ۲۰درصد به دنبال فرصت‌های بهتر هستند.
شهریاری با اشاره به انطباق آموزش‌های مهارتی بر ظرفیت‌های استان، اظهار کرد: گازرسانی، ترانزیت، سواحل مکران، نهضت ملی مسکن و توسعه ریلی استان فرصت بی‌بدیلی برای رشد و توسعه استان را محیا کرده که باتربیت نیروی انسانی ماهر این مهم محقق می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر