بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۷۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در بازرسی هفتگی تیم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد از شرکت کاشی کیمیا سرام میبد بازدید کرد و گفت: رعایت مسائل ایمنی باید در واحدهای تولیدی فرهنگ‌سازی شود.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، »محمدرضا فلاحتی» در نشست با مدیرعامل و اعضای تشکلات کارگری این شرکت گفت: کاهش حوادث ناشی از کار در واحدهای تولیدی و نظارت بر رعایت مسائل ایمنی بسیار حائز اهمیت است که مسئولین ایمنی و بهداشت واحدهای تولیدی باید آن را به جدیت دنبال کنند.
وی با بیان این که در برخی از واحدهای تولیدی بعضی از کارگران به مسائل امینی دقت نمی کنند و از وسایلی که در اختیارشان قرار داده می شود استفاده نمی کنند، تاکید کرد: سلسله دوره های آموزشی باید برای توجه کارگران به رعایت مسائل ایمنی و نکاتی در این زمینه به طور پیوسته برای ارتقاء فرهنگ کار و حفظ و صیانت از سلامتی شخص در محیط کار برگزار کرد.
فلاحتی با اشاره به این که مهمترین مؤلفه یک شرکت نیروی انسانی آن است، تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق می توانیم حوادث ناشی از کار را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به جایگاه تشکلات کارگری در قانون کار گفت: توسعه تشکلات کارگری به عنوان واسطی بین مدیریت و کارگران در واحدهای تولیدی را دنبال می کنیم. اعضای تشکلات کارگری باید پیگیر مسائل مشکلات کارگری در واحد تولیدی باشند و به عنوان پلی بین کارگران و مدیران واحد تولیدی مسائل و مشکلات شرکت را حل و فصل نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اضافه کرد: شوراهای اسلامی کار تصمیم ساز در مدیریت شرکت هستند. هرچه تشکلات کارگری در شرکت تقویت شوند بهتر می توانند مسائل و موضوعات کارگری را پیش ببرند.
وی به یکی از معضلات و مشکلات امروز واحدهای تولیدی استان یزد که همان کمبود نیروی انسانی است اشاره  و تصریح کرد: خروج نیروی ماهر با بیست سال سابقه از صنعت و همچنین توسعه صنعت در استان باعث کاهش نیروی انسانی شده است. یکی از راهکارها این است که بخش هایی که می تواند ماشین کار نیروی انسانی را انجام دهد مثل بخش بسته بندی توسط ربات صورت بگیرد.
در پایان این نشست از اعضای تشکلات کارگری شرکت تقدیر شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر