بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۹۸۶
استاندار مازندران عنوان کرد
«حسینی پور» گفت: استان مازندران رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را بین ۳۱ استان کشور دارد.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

به گزارش بازارکار به نقل از دفاع‌پرس از مازندران، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران در نهمین جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال مازندران با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری ۵.۱ درحالیکه نرخ بیکاری متوسط کشور ۷.۶ درصد است، اظهار داشت: رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در بین ۳۱ استان کشور به مازندران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در جدول نرخ مشارکت اقتصادی رتبه چهارم کشور را دارد، میزان این مشارکت در مازندران را ۴۴.۶ و متوسط نرخ مشارکت در کشور را ۴۱.۵ اعلام کرد.

استاندار مازندران همچنین به تعیین سهمیه مازندران برای ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون برای ۵۹ هزار و ۶۱۴ نفر اشتغال در سامانه وزارت کار ثبت شد.

حسینی پور با بیان اینکه نرخ تورم استان در بهمن روند کاهشی بود، اضافه کرد: میزان تورم استان ۴۱.۳ درصد ثبت شد که این عدد در کشور ۴۲.۵ است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مهم‌ترین هدف در سال آینده ایجاد برنامه راهبردی برای اقتصاد استان بر پایه اقتصاد دریامحور است، گفت: هم توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم ظرفیت‌های بالقوه استان حکم می‌کند که برای بهره برداری از دریا برنامه ریزی مدون داشته باشیم و ارتباط خود را با کشور‌های همجوار بیشتر کنیم، زیرا بازار این کشور‌ها بسیار برای فعالان اقتصادی مفید است.

حسینی پور همچنین ساماندهی و دانش بنیان کردن اقتصاد و ایجاد سامانه‌های آماری دقیق را از دیگران برنامه‌های استان مازندران در سال آینده اعلام کرد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر