بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۹۲
روستای عباس‌آباد نطنز، روستای برتر اشتغال‌زایی محسوب می‌شود به نحوی که گلخانه‌های روستا در ۲.۵ سال ۹ برابر شد.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از نطنز، روستای عباس‌آباد از توابع شهر بادرود شهرستان نطنز در سه سال اخیر به عنوان دهکده گلخانه‌ای و روستای برتر در حوزه اشتغال‌زایی معرفی شده است که نشان از پتانسیل بالای این روستا در حوزه اشتغال و کسب و کار است.
روستا‌ها گنجینه‌های نهفته‌ای هستند که اگر شناخته شوند می‌توانند ارزش افزوده بالایی داشته باشند و روستای عباس‌آباد از توابع بادرود یکی از این روستا‌ها است؛ این روستا در تولید گل‌های تزیینی حرفی برای گفتن دارد به نحوی که با چند برابر شدن گلخانه‌ها، روستای عباس‌آباد به قطب گلخانه‌ای تبدیل می‌شود و این موضوع مورد تاکید مسئولان شهرستان نطنز نیز است.
محمدعباس ظریفی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، ضمن تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان نطنز اظهار داشت: این کار برای ایجاد اشتغال جوانان، افزایش درآمد اهالی و استفاده بهینه از منابع آب به ویژه در روستا مفید است.
فرماندار شهرستان نطنز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت گلخانه در روستا‌های شهرستان نطنز گفت: با تلاش‌های اهالی این روستا و حمایت‌های انجام شده، تعداد گلخانه‌های روستای عباس‌آباد در دو سال و نیم گذشته از ۱۰ واحد به ۹۰ واحد افزایش یافته است.

مجید خشنود، رئیس شورای روستای عباس آباد نیز در این زمینه اظهار داشت: طرح هر خانواده روستایی یک واحد گلخانه، برای توانمندسازی بهره‌برداران و اشتغال‌زایی روستایی یکی از طرح‌هایی است که با پیگیری‌های فرماندار شهرستان نطنز، بخشدار بادرود و مسئولان منطقه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح "هر خانواده روستایی یک واحد گلخانه" توانست کمک شایانی به ارتقای کمی و کیفی گلخانه‌های روستای عباس‌آباد از توابع شهر بادرود شهرستان نطنز داشته باشد، خاطرنشان کرد: این طرح دی ماه سال یک هزار و ۴۰۰ در روستای عباس آباد با ۱۰ واحد آغاز به کار کرد.

خشنود گفت: گلخانه‌ها در قالب پرورش گل و گیاه زینتی، خیار، سبزیجات و در بافت روستا طراحی شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد گلخانه‌های روستای عباس‌آباد از توابع شهر بادرود شهرستان نطنز به ۹۰ واحد رسید.

رئیس شورای اسلامی روستای عباس‌آباد تاکید کرد: سال‌های قبل به علت نبود شغل و تولید در روستا افراد زیادی به شهر‌های همجوار به ویژه روستای گلزار شهرستان پاکدشت مهاجرت کردند و همین موضوع باعث شد تا در راستای مهاجرت معکوس به روستا اقدامات مثمر ثمر صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که در گلخانه‌های پاکدشت کار می‌کردند، ارتباط خوب مردم با آن‌ها باعث شد تا روش‌های جدید و به روز پرورش محصولات گلخانه‌ای را آموزش دیدند و این کار برای آن‌ها جرقه‌ای شد تا این کار را در روستای عباس‌آباد شروع کرده و سبب اشتغال‌زایی در روستا شوند.

خشنود ابراز داشت: درگذشته افراد روستا برای کار به شهر‌های دیگر می‌رفتند، اما الان نیاز روستاییان با احداث گلخانه‌ها برطرف شده و حتی کارگران از شهر‌های دیگر برای کار به روستای عباس آباد می‌آیند و از این رو خوشبختانه در اجرای مهاجرت معکوس به روستا اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس شورای روستا افزود: سال یک هزار و ۴۰۰ بهره‌برداران بخش کشاورزی مبلغ ۹ میلیارد ریال تسهیلات از بنیاد علوی و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت تسهیلات جذب کرده‌اند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر