ولادت حضرت زینب (س) وروز پرستار گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۳۹۶۳
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد

افزایش رقابت در بازار با قانون حمایت از حقوق مصرف کننده

افزایش رقابت در بازار با قانون حمایت از حقوق مصرف کننده
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: با اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، رقابت پذیری برای بخش خصوصی افزایش می‌یابد.
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بازار کار، صمد یوسفی اصل با اشاره به قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نه تنها، الگوی مناسبی را جهت تحلیل رفتار، نگرش و فضای ذهنی مصرف‌کنندگان در اختیار تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان قرار می دهد بلکه ساختار و تمام بخش‌های فضای اقتصادی را در تدوین رویکردها و چگونگی مطابقت با متغیرها جهت بهبود قدرت رقابت‌پذیری و ارتقای کمیت و کیفیت تولید و خدمات یاری خواهد داد.

 

وی افزود: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان مهمترین ابزار ارزیابی ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌کننده است و مصرف‌کنندگان بابت محصول و خدمتی که دریافت می‌کنند بهای نقدی می‌پردازند پس دسترسی به کالاهای متنوع و مرغوب، حق طبیعی آنها است و در نهایت با داوری صحیح، میزان وفاداری و تعهد مشتری به محصولات، رتبه و جایگاه برندها مشخص خواهد شد.

 

این مسئول ادامه داد: بخش خصوصی به دنبال افزایش سطح رقابت در بازار است و این مهمترین فاکتوری است که عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در حق مصرف‌کنندگان نیز اجحاف نخواهد شد.

 

یوسفی اصل تصریح کرد: وقتی دولت‌ها سهم زیادی از اقتصاد را در اختیار خود داشته باشند، بازار عرضه و تقاضا به طور طبیعی پیش نخواهد رفت، در حالی که اگر فضای اقتصادی، رقابتی باشد، مجاری صادرات و واردات هموار می شود و تنوع محصولات بیشتر شود، تولیدکننده گزینه‌ای جز رقابت سالم و جلب نظر مصرف‌کننده نخواهد داشت.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: سیاست‌های‌ اقتصادی کشور اگر منتج به عدم انحصار چرخه‌های تولید شود، هم از تبانی جلوگیری می‌کند و هم موجب تنوع محصولات در بازار می شود و بدین‌ترتیب مصرف‌کنندگان در بازاری آزاد، اجازه انتخاب کالاهای خود از میان چندین کالا با طرح، جنس و برند مختلف را دارند.

ارسال نظرات