بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۵۶۰
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: مشارکت با بخش خصوصی و حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، واگذاری زمین و دانش فنی فناوری‌های به بلوغ رسیده و همچنین شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه و حرکت در مسیر رفع آنها از جمله برنامه‌های جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال است.
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶

به گزارش بازار کار و به نقل از ایسنا؛ حسن مسلمی‌ نائینی امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد ماه) در دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان، با تسلیت شهادت خادمان ملت و در صدر آنها رئیس‌ جمهور و تاکید بر اینکه همچنان مانند قبل، مسیر خدمت‌رسانی به مردم ادامه می‌یابد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی نام برده‌اند و این نهاد انقلابی با الهام همه‌جانبه از آرمان‌های این انقلاب بزرگ جهانی و بنیان‌گذار کبیر آن، با مأموریت گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه نوآوری برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه و ایجاد پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور تشکیل شد.

 

وی بیان کرد: این نهاد انقلابی همواره به‌دنبال انجام کارهای تحقیقاتی برای رفع نیازهای کشور بوده است، در دوران دفاع مقدس این نهاد تمام توان تحقیقاتی خود را در خدمت جبهه و جنگ قرار داد که با تلاش جهادگران جوان با تولید و تعمیر هر کدام از تجهیزات دفاعی، نیاز رزمندگان اسلام  برطرف شد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار فعالیت‌های فنی و مهندسی و لجستیک جنگ، از امور فرهنگی غافل نشد، افزود: پس از جنگ نیز این نهاد تلاش کرد تا کارهای بر زمین مانده مورد نیاز مردم را دست بگیرد و با بودجه کم و اعتقاد قوی به سرانجام برساند.

 

مسلمی‌ نائینی به راه‌اندازی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با تلاش جهادگران این پژوهشگاه اکنون جزو ۱۰ مرکز بزرگ جهان در درمان ناباروری است و امروز از نقاط مختلف دنیا برای درمان به این پژوهشگاه می‌آیند و تاکنون ۵۰ هزار نوزاد به کمک آنها به دنیا آمده‌اند و در سلول‌درمانی و ژن‌درمانی نیز اقدامات ارزشمندی در حال انجام است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: این نهاد از ابتدای تشکیل همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکا بر مدیریت جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به‌دنبال ارائه دانش، فناوری و تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی مورد نیاز آن، در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور قدم بردارد.

 

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های کم‌نظیر در بالغ‌ بر ۱۰۲ واحد سازمانی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: زمینه‌های فعالیت تخصصی حوزه پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی شامل فنی مهندسی و علوم پایه، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی، اجتماعی و هنر است که در هر کدام از این حوزه‌ها توانسته است، به دستاوردهای شاخصی دست یابد.

 

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین‌بار در کشور، طراحی و ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری نفت از جمله دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی است، افزود: تلاش داریم با اتکا به توان داخلی در جهاد به امور رونق دهیم و یکی از دلایل ماندگاری جهاد دانشگاهی ایمان، علم و تلاش جهادگران است.

 

مسلمی‌ نائینی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی بخش اساسی و جدانشدنی در این نهاد بوده است، ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، فعالیت ایسنا به‌عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی و دانشجویی ایران، ایکنا به‌عنوان نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن‌ کریم در جهان اسلام با انتشار محتوا به ۲۲ زبان، ایسپا به‌عنوان معتبرترین مرکز افکارسنجی ایران، گوشه‌ای از دستاوردهای فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی به برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران توسط این نهاد اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به‌دنبال اشاعه فرهنگ گفت‌وگو و مناظره، اعتماد به جوانان، تلاش جهادگونه و فرهنگ عزت آفرین و امیدبخش است و این مسابقات نیز با تأسی به اندیشه امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهیدانی مانند شهید مطهری (ره) و ... مورد توجه قرار گرفته است.

 

او با اشاره به حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اظهار کرد: در سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از بالغ‌ بر ۱۷۰۰شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپی حمایت می‌شود.

 

وی مشارکت با بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال را از اولویت‌های جهاد دانشگاهی دانست و گفت: چهار قطعه زمین پارک علم و فناوری البرز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی برای توسعه همکاری‌ها با اجاره طولانی‌مدت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گرفت که امیدواریم تا پایان سال مشارکت‌های این نهاد با بخش خصوصی افزایش یابد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این اقدام توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور را به‌دنبال خواهد داشت، افزود: در این نهاد تلاش داریم محصولاتی را که دانش فنی و سطح فناوری آنها به بلوغ رسیده است و قابلیت عرضه به بخش خصوصی دارد، به این بخش واگذار کنیم که مدتی پیش دانش فنی چهار داروی گیاهی جهاد دانشگاهی به بخش خصوصی انتقال داده شد.

ارسال نظرات