بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۸۹۶
معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی زنجان:
معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی زنجانگفت: صنایع دستی می‌تواند یک حوزه پیشران برای ایجاد اشتغال و در عین حال مکمل حوزه گردشگری باشد.
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به گزارش بازار کار؛ سید میکائیل موسوی با اشاره به تاثیر بالای صنایع دستی در ایجاد اشتغال، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند و حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه، زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی شناخته می شود و این استان به لحاظ تنوع صنایع‌ دستی در کشور برتر است، افزود: هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی استان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت و جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه مورد توجه بوده است.

 

این مسئول ادامه داد: این بخش مهم می‌تواند یک حوزه پیشران برای ایجاد اشتغال و در عین حال مکمل حوزه گردشگری باشد که با سرمایه‌گذاری کم می‌توان اشتغالزایی خوبی را در این حوزه داشت.

 

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار هنرمند تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی در سطح استان قرار دارند، تصریح کرد: امسال هم ۴۷۰ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارتخانه و از این تعداد ۱۶۰ نفر آنها به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند. در حال حاضر یک هزار هنرمند تحت پوشش بیمه هنرمندان صنایع دستی در سطح استان قرار دارند و امسال هم ۴۷۰ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارتخانه و از این تعداد ۱۶۰ نفر آنها به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

 

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی زنجان یادآور شد: در سطح کشور ۲۹۹ رشته صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد ۵۵ رشته در زنجان فعال است، در میان آن‌ها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می رود.

ارسال نظرات