بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۷۹۶۳
آیا همستر می‌تواند راه نات کوین را ادامه دهد؟ موضوع اصلی فقط همستر یا نات کوین نیست، بلکه آینده و پتانسیل ارزهای کلیکی است که می‌تواند مسیرهای مختلفی را پیش رو داشته باشد.
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

به گزارش ایسنا، مجتبی منصوری، کارشناس بلاک‌چین و هوش مصنوعی در یادداشتی نوشت: در دنیای امروز، مفهوم درآمدزایی با کلیک کردن پدیده‌ای نوظهور است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. همه‌چیز با نات کوین آغاز شد؛ زمانی که کمتر کسی تصور می‌کرد می‌توان با کلیک کردن روی صفحه‌ای لمسی، درآمد کسب کرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود و نات کوین توانست پول خوبی به افرادی که به آن اعتماد کردند بدهد. پس از نات کوین، ارزهای کلیکی متعددی ظهور کردند و فضای جدیدی برای کسب درآمد و تبلیغات به‌وجود آوردند.

 

در جوامع جهانی و حتی جوامع در حال توسعه، هر گاه یک فناوری جدید وارد میدان می‌شود، به سرعت کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌هایی نیز پیرامون آن شکل می‌گیرد. یکی از این ارزهای کلیکی که بعد از نات کوین به‌شدت مطرح شد، همستر بود. این ارز دیجیتال با وعده پولدار شدن سریع و حتی میلیاردر شدن، وارد بازار شد. درست مانند نات کوین، در همستر هم کاربران با کلیک کردن روی صفحه‌ای، سکه دریافت می‌کنند؛ اما آیا همستر می‌تواند راه نات کوین را ادامه دهد یا نه؟ موضوع اصلی تنها همستر یا نات کوین نیست، بلکه آینده و پتانسیل ارزهای کلیکی است که می‌تواند مسیرهای مختلفی را پیش رو داشته باشد.

 

سناریوی اول: ورود نقدینگی جدید به بازار رمزارزها

 

چند هفته‌ای از هارد فورک بیت کوین می‌گذرد و انتظار می‌رود که بیت کوین سقف‌های قیمتی جدیدی را بشکند؛ اما این افزایش قیمت نیازمند ورود نقدینگی جدید و آشنایی بیشتر افراد با بازار رمزارزها است. نات کوین، همستر و دیگر ارزهای کلیکی به خوبی این نقش را ایفا کرده و توانسته‌اند افراد جدید و به تبع آن، نقدینگی تازه‌ای به بازار رمزارزها روانه کنند. این جریان نقدینگی می‌تواند باعث جابه‌جایی نهنگ‌های بزرگ بیت کوین و رکوردشکنی قیمت آن شود. کمتر کسی می‌تواند در برابر وسوسه درآمد سریع و آسان مقاومت کند و بسیاری به دنبال پول بادآورده، به این بازار وارد می‌شوند.

 

سناریوی دوم: بات نت‌ها و حملات سایبری

 

گروه‌های هکری قدرتمندی مانند انانیموس به هیچ ارگان یا شرکتی رحم نمی‌کنند. یکی از حملات متداول آن‌ها حملات DDoS است، همان اتفاقی که به‌طور تصادفی برای سرورهای تلگرام افتاد. جویندگان طلا در همستر به‌طور ناگهانی و در لحظه‌ای کوتاه افزایش یافتند و با کلیک‌های فراوان خود، سرورهای تلگرام را از کار انداختند. در این میان، افرادی که به بهانه ارز دیجیتال کلیکی نرم‌افزاری را دانلود می‌کنند و کلیک می‌کنند، در حقیقت به عنوان مهاجم به سروری که هکرها مد نظر دارند حمله می‌کنند تا آن سرور از کار بیفتد.

 

سناریوی سوم: محصول رایگان و ارزش اطلاعات

 

یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید: «وقتی شما از محصولی رایگان استفاده می‌کنید، خودتان محصول هستید.» با کلیک کردن و نصب نرم‌افزارهای مختلف، کاربران دسترسی به اطلاعات شخصی خود را به شرکت‌های سازنده این نرم‌افزارها می‌دهند. این شرکت‌ها در قبال اطلاعات کاربران مبلغ اندکی پرداخت می‌کنند، در حالی که ارزش واقعی اطلاعات بسیار بیشتر از آن چیزی است که کاربران تصور می‌کنند. شرکت‌ها هیچ‌گاه به حریم خصوصی کاربران رحم نمی‌کنند و از اطلاعات آن‌ها برای مقاصد مختلف استفاده می‌کنند.

 

سناریوی چهارم: جذب کاربران جدید با هزینه کم

 

به‌عنوان یک مدیرعامل، به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات و جذب مخاطب جدید می‌توان با بهانه کلیک کردن و کسب درآمد، در مدت کوتاهی میلیون‌ها کاربر جدید به پلتفرم خود اضافه کرد. ایده‌ای هوشمندانه از پاول دورف برای پلتفرم قدتمند تلگرام که این ایده‌ای هوشمندانه و کارآمد است که در دنیای دیجیتال امروز بسیار رایج شده است.

 

نکته پایانی

 

اگر از نات کوین سود برده‌اید، نوش جان‌تان! اما اگر حرفه‌ای نیستید، به هیچ‌وجه وارد بازار رمزارزها نشوید که گردابی وحشتناک است. اگر در حال ماین کردن همستر یا ارزهای دیجیتال دیگر هستید، این نکته را به خاطر بسپارید که هیچ‌کس به شما بدهکار نیست که پول مفت بدهد. پس در قبال این پولی که شاید دریافت کنید، چه چیزهایی را به شرکت سازنده می‌دهید؟

 

این یادداشت به بررسی مفهومی جدید در دنیای دیجیتال پرداخته که نه‌تنها پتانسیل درآمدزایی دارد، بلکه چالش‌ها و مخاطرات فراوانی را نیز به همراه دارد. هرچند ارزهای کلیکی می‌توانند فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد فراهم کنند، اما باید با دقت و آگاهی به آن‌ها نزدیک شد تا از افتادن در دام‌های مختلف جلوگیری کرد.

ارسال نظرات