بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۱۰۳۰
معاون فرهنگی آموزش و پرورش البرز:
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار بازارکار البرز از خبرگزاری ایسنا؛ سردار فتح اللهی، در مورد لزوم انطباق آموزگاران و مربیان پرورشی با روحیات نسل حاضر گفت: در این مورد ما کاملاً عقب ماندگی داریم، دانش آموزان مسیر را رفته‌اند و ما عقب مانده‌ایم و این عقب ماندگی با کارهای مفصل و پیگیری باید جبران شود. در حال حاضر ارتباط و تفاهم واقعی بین نیروی آموزشی و دانش آموز صورت نمی‌گیرد، ولی ما از طریق آموزش‌های متعدد جهت آشنایی با نسل جدید و تفکرات آنها تا حدودی خواسته‌ایم که این فاصله را کمتر کنیم ولی این فاصله جدی است و اصلاً نسل امروز در اتمسفر دیگری زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: تا این اتمسفر را نشناسیم اصلاً نمی‌توانیم ارتباط بگیریم همکاری که نمی‌داند BTS،کی پاپ و یا سایر علایق روز نسل امروز چیست اصلاً نمی‌تواند مسائل آنها را بفهمد و با فقدان این آگاهی نمی‌داند دانش‌آموزان از لحاظ جهان بینی در کدام فضا هستند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: بنابراین باید یکسری آموزش‌هایی را در حوزه رسانه برای همکاران داشته باشیم که البته این کار را شروع کردیم و در حوزه مهارتی و اموری که مربوط به جذب و ارتباط موثر است، برنامه‌هایی را ایجاد کنیم. در این زمینه در حال تلاش هستیم اما حقیقتاً سرعت حرکت دانش آموزان بسیار بیشتر از آموزش‌ها و فعالیت‌های ماست.

وی گفت: اولین قدم در حوزه تربیت ارتباط است. وقتی نمی‌توانیم ارتباطی بگیریم عملاً هیچ کار تربیتی را هم نمی‌توانیم شکل بدهیم. وقتی ارتباط و تفاهم صورت بگیرد و درک متقابل ایجاد شود؛  تازه کار تربیتی شروع می‌شود. لذا باید این کار را انجام دهیم تا دانش آموز احساس کند که می‌تواند با مربی ارتباط بگیرد و از دنیای او پرت نیست. ما در حال تلاش هستیم که فضا بهتر شود ولی فعلاً اینطوری نیست.

وی در مورد اینکه وقتی تربیت تحت تاثیر فضای مجازی و اینستاگرامی است، راهکار تربیتی در مدارس برای همسو شدن با این تغییر چه خواهد بود، گفت: اولاً همکاران آموزشی باید این فضا را بشناسند، به فضاهای مجازی و اینستایی بروند و ببینند که نسل حاضر در چه دنیایی است و چه پیام‌ها و کامنت‌هایی می‌گذارند. یعنی کمترین کاری که ما باید انجام دهیم این است که وقتی در اینستاگرام حضور داریم بفهمیم مخاطب ما چطور فکر می‌کند.

فتح اللهی اظهار کرد: سپس وقتی فهمیدیم که مخاطبین ما در چه فضایی زندگی می‌کند، برای اینکه بتوانیم این فضا را به دانش آموزان بفهمانیم و نقدهای جدی و حرف‌های اساسی را با چاشنی رفاقت با آنها داشته باشیم، می‌توانیم با آنها ارتباط گرفته و تربیت را پایه ریزی کنیم. وقتی دانش‌آموز امروز از الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کند و مربی هیچ چیزی نمی‌داند، چه زمینه ارتباطی مشترکی میان این دو وجود خواهد داشت.

برچسب ها:

ارسال نظرات