ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۳۳۱۸
عدم حمایت بیمه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت نشدن از تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها از جمله مشکلات دانش‌بنیان‌ها محسوب می‌شود.
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

به گزارش بازار کار و به نقل از صبح توس؛ تبدیل علم به ثروت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهایی است که هر نظام و کشوری در پی آن است و برای این مهم تاکنون راهکارهای زیادی را طی کرده است ،یکی از روش‌هایی که برای سرعت بخشیدن به این دستاورد تاکنون شناخته‌شده است ایجاد و تأسیس شرکت‌هایی اقتصادی است که بر پایه علم و فناوری‌های روز دنیا ایجاد می‌شوند.

این شرکت‌ها ازآنجایی‌که بر پایه علمی مستقر می‌شوند و هدف آن‌ها تجاری‌سازی ایده‌ها و تئوری‌های علمی تدریس شده در نهادهای علمی است توانسته‌اند جایگاه مناسبی برای خود در خلق ثروت و افزایش تولید ملی داشته باشند.

این نوع از شرکت‌ها از سال‌های گذشته در قالب‌های مختلف در کشور ما نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در مواردی نیز با پیشرفت‌های فراوانی روبرو بوده‌اند.

مشکلی که در حال حاضر برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با آن روبرو هستند عدم‌حمایت‌های دولتی است شرکت‌هایی که در صورت حمایت می‌توانند نقش بسزایی در تبدیل‌شدن علم در کشور به فنّاوری و در پی آن ثروت داشته باشند.

چتر حمایت مجلس بر سر شرکت های دانش بنیان

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بانام تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کشور که در اثر تحریم‌ها به جود آمده است را می‌توان با استفاده از فناوری‌های که در شرکت‌های دانش‌بنیان به ثمر می‌نشیند حل کرد.

محبی با تأکید بر حمایت از جوانان فعال در شرکت‌ها و ایجاد اشتغال به سبب این فعالیت‌ها توسط نهادهای حاکمیتی تصریح کرد: بر این اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار مجلس قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد اشتغال با هزینه بسیار کم است تأکید کرد: حل مشکل بیکاری کشور با تکیه‌بر دانش تولیدشده در این شرکت میسر خواهد بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی محصولات تولیدشده در این شرکت‌ها است افزود: عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی نهادهای حاکمیتی باید به یک اصل تبدیل شود.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که شرکت‌ها دانش‌بنیان در حال حاضر با آن مواجه هستند موضوع عدم بیمه افراد فعال در این شرکت‌ها است ادامه داد:  تلاش براین است که در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از حوزه بیمه به بهترین شکل ممکن برخوردار شوند.

آنچه مشخص است اذعان همه افراد بر تاثیر گذار بودن و پیشران بودن شرکت های دانش بنیان در تولید ثروت و اشتغال پایدار در کشور است شرکت هایی که در صورت حمایت می توانند به عنوان یک کاتالیزور در چرخه اقتصادی کشور عمل کرده و سرعت تولید ثروت را در کشور چندین برابر کنند.

ارسال نظرات