بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۸۱۳
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان از پرداخت ۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رضا غیاثی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۵ هنرمند صنایع دستی که پرونده مشاغل خانگی آن‌ها توسط کارشناسان این اداره به بانک‌های عامل معرفی شده بودند تسهیلات خود را دریافت کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه این تعداد پرونده مربوط به هنرمندان صنایع دستی گرگان که به صورت انفرادی و یا پشتیبان در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌نمایند، بوده است، افزود: همچنین تعداد پنج پرونده جهت اخذ تسهیلات در حال طی روند اداری بوده و از این پنج پرونده دو پرونده جهت اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی شده و سه پرونده دیگر در دست اقدام است.

غیاثی خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات به این پنج پرونده جمع تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی شهرستان گرگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون به ۸۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خواهد رسید که عددی قابل توجه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با اشاره به تنوع رشته‌های صنایع دستی در شهرستان گرگان بیان کرد: راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی معرق، بافتنی سنتی، رودوزی‌های سنتی، عروسک بافی ماسوله، سفالگری و دیگر هنر‌های دستی از اشتغال‌های ایجاد شده در بخش صنایع دستی از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان گرگان بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورت وجود متقاضی و مراجعه به این اداره جهت دریافت تسهیلات روند معرفی به بانک ادامه خواهد داشت و هنرمندان صنایع دستی شهرستان گرگان می‌توانند جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به واحد صنایع دستی این اداره مراجعه نمایند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه اقوام مختلفی اعم از فارس، ترکمن، کرد، لر، بلوچ، سیستانی، ترک، قزاق در کنار هم در استان گلستان زندگی می‌کنند این استان یکی از استان‌های غنی به لحاظ صنایع دستی و تنوع محصولات آن است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر