بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۱۹۴
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی گلستان گفت: شرکت‌های فناور کشاورزی زیر نظر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان حدود ۸۰ میلیارد ریال از محصول تولیدی خود را به مشتریان داخلی وخارجی فروختند.

 به گزارش ، محمدمهدی لولایی به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: محصولات تولیدی این شرکت‌ها شامل میگو، مکمل غذایی و دارویی و درمانی طیور، نهال، «قارچ ترافل»، فرآوری سویا اعم از تولید پنیر، شیر، دوغ و گوشت، کود‌های زیستی، بذر اولیه قارچ خوراکی و دارویی است.

وی ادامه داد: گلستان ۲۸ هسته و واحد فناور بخش کشاورزی زیر نظر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی دارد بخش عمده آن در دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است.

لولایی حمایت از رشد هسته و واحد‌های فناور بخش کشاورزی را برنامه مهم مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برشمرد و گفت: در آینده نزدیک رویداد معرفی فناورانه حوزه‌های تخصصی کشاورزی با همکاری مدیریت تعاون روستایی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های تعاونی در تولید پایدار و ایجاد ارزش افزوده برگزار خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان نیز با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه دانش بنیان در بخش کشاورزی استان، گفت: توجه به سرمایه‌گذاری در این حوزه ۲ سال اخیر در استان شتاب گرفته است.

علیرضا صابری به خبرنگار ایرنا افزود: راه‌اندازی مراکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی و استفاده بیشتر از ظرفیت پارک علم و فناوری گلستان در فراهم‌سازی فرصت‌های شغلی جدید، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و کمک به توسعه اقتصادی استان، با جدیت پیگیری می‌شود.

طبق داده‌های آماری مسوولان مدیریت تعاون روستایی گلستان حدود ۲۰۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان در ۲۷۲ تعاونی روستایی عضو هستند.

سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در گلستان تولید می‌شود که بخش عمده آن به صورت خام در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا، ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی، ۸۶۴ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و رتبه‌های اول تا ششم کشور در تولید ۱۵ نوع محصول زراعی، نقش بسزایی در تولیدات کشاورزی دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر