بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۲۲۹
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰


رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ فناوری و نوآوری در جامعه گفت: ترویج این فرهنگ باید از مدارس آغاز شود.

سیامک آزادی، در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه افزود: مادامی که فرهنگ فناوری و نوآوری همه گیر نشود، نمی‌توانیم شاهد جهش در حوزه فناوری و نوآوری کشور باشیم.

آزادی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه فناوری و نوآوری گفت: متاسفانه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما آنطور که باید با حوزه فناوری و نوآوری آشنایی نداشته و برای همین بسیاری ایده‌های آن‌ها به مرحله عمل نرسیده و اجرایی نمی‌شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که ترویج این فرهنگ باید از سنین پایین‌تر و از دوران مدرسه آغاز شود.

وی افزود: اگر بتوانیم دانش آموزان را با فرهنگ فناوری آشنا کنیم، قطعا این افراد با رسیدن به دوران دانشگاه آمادگی بیشتر و بهتری برای تبدیل ایده خود به عمل داشته و می‌توانند به سرعت وارد حوزه فناوری و نوآوری کشور شوند.

وی تصریح کرد: ارتباط هرچه بیشتر سازمان جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه با اداره کل آموزش و پرورش استان می‌تواند به تحقق این هدف کمک کرده و موجب ترویج و گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری در سطح مدارس شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه ترویج این فرهنگ باید طبق یک راهبرد ویژه صورت گیرد، گفت: در گام اول جامعه فرهنگیان یعنی معلمان، مدیران و... باید با حوزه فناوری و نوآوری آشنا شده تا درگام بعدی بتوانیم از طریق آن‌ها دانش آموزان را با این حوزه آشنا کنیم.

آزادی گفت: برای این کار آمادگی داریم که ارتباطی میان شرکت‌های فناور و دانش بنیان زیر مجموعه پارک علم و فناوری با هنرستان‌های تخصصی استان برقرار کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان ما می‌توانند با حضور در هنرستان‌هایی که در حوزه تخصصی آن‌ها فعالیت دارند، تجارب خود را در اختیار دانش آموزان قرار داده و آن‌ها را با دستاورد‌های خود آشنا کنند.

وی تاکید کرد: این آشنایی نزدیک قطعا به تقویت روحیه خودباوری منجر خواهد شد و تقویت این روحیه و فرهنگ کارآفرینی و باور "ما می‌توانیم" است که می‌تواند کشور را از مشکلات عبور داده و آینده‌ای درخشان را رقم بزند.


محبوبه علی آقایی

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر