بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۸۹
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه واحد‌های بوم‌گردی باید دارای یک پایگاه اطلاع‌رسانی باشند، گفت: این پایگاه از سوی انجمن حرفه‌ای بوم‌گردی‌های استان پیگیری و راه‌اندازی می‌شود.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

سعید شاهرخی ۱۰ بهمن ماه در نشست با مدیر و اعضای انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای ضوابط و قوانین خاصی هستند که برخی از آن‌ها از بطن جامعه همچون فرهنگ، آداب، رسوم و آیین‌های بومی و محلی برخاسته‌اند و برخی دیگر نیز براساس چارچوب‌ها و آیین‌نامه‌هایی است که توسط دستگاه‌های کلان کشور تصویب و تایید شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق بکر و طبیعی راه‌اندازی شده و بهترین گزینه برای اقامت، گردش و تلطیف روح و روان گردشگران هستند، افزود: در کنار این احساس آرامش قوانینی هم برای این اقامتگاه‌ها تعیین شده که از آسیب‌های بعدی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

شاهرخی ادامه داد: اخیراً مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی از وضع برخی قوانین که موجب کندی فعالیت آن‌ها شده، گلایه‌مند بودند که در تلاشیم این قوانین و ضوابط را براساس ظرفیت و توانمندی هر منطقه تعیین کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان حمایت و ارائه تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آسیب‌شناسی فرایند صدور و تمدید مجوز‌ها را از اولویت‌های این اداره‌کل دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اقامتگاه‌ها در مناطق دور افتاده قرار گرفته، بنابراین باید در خصوص فرآیند صدور و تمدید مجوز‌ها تجدیدنظر شود.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها باید جنبه کاربردی داشته باشد و موجب تعامل بین مدیران و کارکنان شود.
شاهرخی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های گردشگری استان کرمان برگزاری رویداد یا جشنواره‌ای است که به معرفی اقامتگاه‌های این استان بپردازد، ادامه داد: با برگزاری این رویداد می‌توان به مشکلات فعالان با حضور مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری رسیدگی کرد.

وی از استانداردسازی واحد‌های اقامتی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این طرح باید با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه اجرا شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر