بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۸۹۲
۳۳۱ طرح عمرانی، کشاورزی، خدماتی رفاهی و آموزشی با اعتباری بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان های شرقی بم، نرماشیر، فهرج و ریگان کلنگ زنی، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش بازارکار،  فرماندار شهرستان بم روز جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح پروژهای این شهرستان اظهار کرد: ۱۱۶ پروژه عمرانی، رفاهی و خدماتی و کشاورزی به مبلغ ۱۱ هزار و۸۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
محمد برزنگ افزود: پروژه های قابل افتتاح در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با پروژه های کلنگ زنی این شهرستان که در حال پیگیری هستند تفاوت دارند و در همین ایام به بهره برداری می رسند.
پروژه گازرسانی بزرگترین پروژه دولت در بم
وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به دهبکری و روداب غربی از بزرگترین پروژه های این شهرستان هستند که در حوزه دولت قرار دارند.
برزنگ خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی نیز کارخانه فرآوری و بسته بندی خرما با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد ریال در این ایام افتتاح می شود.
فرماندار بم عنوان کرد: در سال جاری نیز بیش از چهار هزار متر مربع آسفالت در سطح روستاهای این شهرستان انجام شده است.
وی اضافه کرد: ساختمان نظام پزشکی بم نیز با مساحت ۳۶۹ مترمربع در ۲ طبقه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد که زمین این ساختمان توسط شورای اسلامی شهر بم به نظام پزشکی این شهرستان اهدا شده است.
افتتاح طرح نیروگاه خورشیدی در نرماشیر
فرماندار نرماشیر هم از افتتاح و بهره برداری ۵۵ طرح عمرانی، رفاهی و خدماتی با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال در دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: اولین و بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال توسط مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.
حمید طبسی نژاد ادامه داد: چندین طرح بسته‌بندی و نگهداری خرما، خط انتقال آب کشاورزی، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستایی و تعدادی شرکت تعاونی نیز در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
۲ هزار هکتار مالچ پاشی در فهرج
حسین سعیدنیا فرماندار فهرج نیز در تشریح پروژه های این شهرستان گفت: ۷۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی با اشاره به افتتاح کلینیک دامپزشکی بیان کرد: این کلینیک با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال در ایام دهه فجر به افتتاح می رسد.
وی با اشاره به پروژه های آموزشی در این شهرستان اظهار داشت: ۲ مدرسه ۶ کلاسه در بخش نگین کویر و پنج مدرسه عشایری با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.
سعیدنیا از شروع ۲ هزار هکتار مالچ پاشی برای کنترل کانون‌های فرسایش بادی اشاره کرد و افزود: با توجه به معضلات طوفان‌ها، ۳۰ کیلومتر تله رسوب‌گیر در روستای قدرت آباد و چاهدگل بخش نگین کویر اجرا شده است.
فرماندار فهرج عنوان کرد: در بخش مسکن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز ۷۳ واحد مسکونی با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال تحویل متقاضیان می شود.
وی همچنین به راه اندازی اداره بنیاد شهید و تعزیرات حکومتی در دهه فجر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اقتصاد مردم این شهرستان برپایه کشاورزی است که در همین ارتباط پروژه های صنایع بسته بندی، سردخانه و پرورش شتر مرغ در این ایام به افتتاح می رسد.
اجرای ۱۵ کیلومتر کمربندسبز برای تثبیت شن‌های روان ریگان
فرماندار ریگان نیز درخصوص پروژه های این شهرستان گفت: ۹۰ طرح عمرانی،فرهنگی و خدماتی و رفاهی با اعتبار پنج و ۵٠٠ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.
مراد آبیار با اشاره به اجرای پروژه تثبیت شن های روان و ایجاد کمربند سبز افزود: با توجه به وزش طوفان شن، خشکسالی و مخاطرات در حوزه منابع طبیعی تثبیت ۲ هزار و ۵۰ هکتار از عرصه هایی که کانون فرسایش باد بودند در دستور کار قرار گرفت که در ایام دهه فجر با اعتبار سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال اجرا می شود.
وی ادامه داد:طول کمربند سبز ۱۵ کیلومتر بوده که شروع آن با کاشت نهال و از امتداد حوزه آبخیزداری ریگان تا انتهای روستای ۸۰۰ متری است.
فرماندار ریگان بیان کرد: ۲ کارخانه تولید موتورسیکلت و تولید تایر در این شهرستان نیز توسط بخش خصوصی در دهه فجر کلنگ زنی می شود.
وی اظها رداشت: مجتمع توانبخشی هلال احمر با زیربنای ۹۰۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و استقرار پایگاه امداد جاده ای فاطمه الزهرای ریگان به مساحت ۳۶۰ مترمربع و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های این شهرستان است.
آبیار با اشاره به زیرساخت های آموزشی در این شهرستان افزود: در این شهرستان در حال حاضر ۱۷ هزار دانش اموز در حال تحصیل هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مدرسه در حال احداث داریم و ۱۸ مدرسه نیز احداث و تحویل نظام آموزشی کشور شده است.
وی با اشاره به پروژه های رفع تنش آبی در این شهرستان بیان کرد: در حوزه تامین آب شهرستان ریگان با چالش های زیادی مواجه است که برای تامین آب روستای فلفل آباد و یزدان آباد پروژه خط انتقال آب از مرکز شهر عملیاتی شد.
وی ادامه داد:خط انتقال آب روستای فلفل آباد از مرکز شهر به طول سه کیلومتر و با اعتبار ۲۰میلیارد ریال است و خط انتقال آب یزدان آباد نیز با یک هزار و ۲۰۰ متر طول شبکه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.
فرماندار ریگان به طرح های اشتغالزایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال، تعهد شهرستان ۱۰۵ درصد عملی شده است و همچنین ۳۲ طرح دیگر در این حوزه توسط دستگاه ها و متولیان اشتغال از جمله بهزیستی و بنیاد برکت در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی به راه اندازی ساختمان فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این ساختمان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری با متراژ سه هزار مترمربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال گلنک‌زنی می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر