بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۹۸
رئیس سازمان صمت استان قزوین
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

 گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۵ هزار و ۲۶۶ شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی امروز -سه‌شنبه هفدهم بهمن- در نشست خبری با اهالی رسانه استان که در سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سه‌هزار و ۷۱۶ واحد شیمیایی، غذایی، الکترونیکی، فلزی و صنعتی پروانه بهره برداری در استان دارند که برای ۱۵۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان قزوین با ۳۳ درصد بیشترین سهم واحد‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: پس از قزوین بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری در حوزه واحد‌های صنعتی استان متعلق به شهرستان‌های آبیک و البرز است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۶ واحد تولیدی در سطح استان قزوین به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در همین مدت یک هزار و ۷۷۷ جواز تأسیس نیز صادر شده که اجرای این تعداد واحد زمینه اشتغال ۵۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

رستمی با اشاره به فعالیت ۱۱۱ واحد دانش بنیان در استان افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۹۸۶ جواز تأسیس در استان قزوین به ثبت رسیده که برای بهره‌برداری از آن به یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است تا ۸۳ هزار ۴۹۹ نفر مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: اجرای ۷۶ طرح مهم صنعتی در دستور کار قرار دارد که مبلغ سرمایه‌گذاری آن‌ها ۱٠٠ همت بوده و ۱۶ هزار شغل را برای استان به ارمغان می‌آورد. در ضمن در سفر رئیس‌جمهور به این استان ۱۰ همت تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شد که تاکنون ۶.۹ همت پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به صدور ۱۷۴ پروانه اکتشاف معدن در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۲۵ مورد گواهی کشف و ۲۷٠ معدن نیز به مرحله دریافت گواهی بهره برداری رسیده، همچنین ظرفیت استخراج معادن استان نیز ۱۱ میلیون تن در سال است.

رستمی به آمار مبادلات تجاری استان قزوین پرداخت و اضافه کرد: امسال استان قزوین ۴۲۱ میلیون دلار صادرات و ۸۴٠ میلیون دلار واردات داشته است. همچنین ۲۴۱ مشاغل خانگی در سال جاری معرفی شده‌اند و پنج هزار و ۲۶۶ اشتغال هم در اداره صنعت، معدن و تجارت استان به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر