بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۱۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و محصولات تولیدی آن طی ٢ سال و نیم گذشته افزایش ٢ برابری داشتند.
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷


قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیش از انقلاب یک دانشکده پرستاری و مامایی داشت و هم اکنون ١٢٠ رشته تخصصی، فوق تخصصی و کارشناسی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: قبل از انقلاب در استان کرمانشاه تولید علمی در زمینه سلامت وجود نداشته است، اما در حال حاضر سالانه بیش از یک هزار و ۵٠٠ تولید علمی در این زمینه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ٣٠ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء یک درصد دانشمند برتر جهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ۵۴ محصول دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شود که تجاری سازی شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: برخی اقلام دارویی تولیدی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منحصر به فرد هستند یعنی قبل از تولید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واردات در کشور داشتند.

وی ادامه داد: این محصولات در حال حاضر به طور کامل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید می‌شوند و نیاز کشور را مرتفع کردند.

محمدی بیان کرد: در ٢ سال و نیم گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان و محصولات تجاری در دانشگاه بیش از ٢ برابر افزایش یافتند لذا در رتبه‌بندی معاونت تحقیقات بین دانشکاه‌های علوم پزشکی در تولید محصولات سلامت و فناوری رتبه دوم را بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران کسب کردیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر