بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۴۹۶
مراسم اختتامیه بوت‌کمپ رویداد ملی استعدادیابی دانش‌آموزی «کی‌برد» توسط آکادمی همراه اول برگزار شد.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین رویداد ملی استعدادیابی دانش آموزی «کی برد» روز گذشته جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ با برگزاری بوت کمپ و اختتامیه ای توسط آکادمی همراه اول به کار خود پایان داد.
اولین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان رویداد کی برد، تابستان امسال با موضوع بازی سازی توسط آکادمی همراه اول آغاز شده بود و طی آن حدود ۱۲ هزار نفر از ۷۱۷ شهر ایران که ۳۸۴۹ دختر و ۸۱۶۲ پسر را شامل می شد، ثبت نام کردند تا ضمن استفاده از ۴۳ ساعت محتوای آموزش تخصصی باز‌ی سازی و کسب مهارت های لازم برای طراحی ویدیو گیم، بازی های خودشان را بسازند و با هم رقابت کنند.
پس از حدود ۶ ماه آموزش و رقابت نوجوانان، صبح چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲، بوت کمپ این رویداد با حضور معاون بخش دانش آموزی آکادمی همراه اول، دبیر رویداد کی برد و ۴۵ نفر در ۱۶ تیم از دانش آموزان سراسر کشور در ساختمان همراه اول افتتاح شد. 
بخش نخست روز اول بوت کمپ به مراسم افتتاحیه گذشت و پس از آن، دانش آموزان در مرکز مانیتورینگ از پلتفرم های دیجیتال شرکت همراه اول بازدید کرده و در قالب بازی و سرگرمی باهم به رقابت پرداختند. 
پس از این بخش، نوبت به بازدید از استودیو بازی سازی مدریک رسید تا بچه ها پای صحبت متخصصان این بخش بنشینند و حضور در فضای کار واقعی را تجربه کنند. 
در پایان روز اول بوت کمپ، دانش آموزان به اردوگاه رفتند تا پایان روز اول را به بازی و سرگرمی گروهی و استراحت بگذرانند و برای رقابت و ماجراجویی های روز بعد آماده شوند.
دومین روز بوت کمپ، با حضور دانش آموزان در ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گذشت تا ۱۶ تیم بازی ساز، بازی های خود را به تیم داوری ارائه دهند. 
هر گروه ابتدا زیر نظر مربیان خود آخرین نکات را مرور کردند و پس از کسب هماهنگی های لازم، برای ارائه مقابل تیم داوری متشکل از متخصصان نام آشنای صنعت بازی سازی کشور حاضر شدند. 
داوران هم پس از تجربه بازی هر گروه و سپس پرسش و پاسخ با هر یک از تیم ها، ذکر نکات مثبت و منفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات به تمامی بازی ها نمره دادند تا روند داوری اولین رویداد کی برد به پایان برسد. 
پس از پنل داوری، دانش آموزان در فضای این مجموعه به بازی و سرگرمی مشغول شدند و در پایان هم به اردوگاه رفتند تا خودشان را برای نمایشگاه روز پایانی این رویداد و اعلام نتایج آماده کنند.
در روز پایانی بوت کمپ هم نمایشگاه بازی های موبایلی رویداد کی برد برگزار شد که در آن ۱۶ تیم، بازی های ساخت خود را برای بازدید عموم به نمایش گذاشتند تا بازدیدکنندگان بتوانند از طریق سایت کی برد، به بازی محبوب شان رای داده و برندگان بخش انتخاب مردمی را هم برگزینند.
نهایتا مراسم اختتامیه بوت کمپ و اولین رویداد کی برد عصر جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش باشگاه دانش پژوهان جوان با حضور علی اکبر حکمتی کیا مدیرعامل آکادمی همراه اول، دیگر معاونان آکادمی، شرکت کنندگان و خانواده های آنها برگزار شد و به نفرات برتر مجموعا ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا شد.
در این مراسم حکمتی‌‌کیا از لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای استعدادیابی حوزه های غیرنظری صحبت کرد و افزود: بیشتر المپیاد‌ها در بخش نظری هستند اما ما معتقدیم باید در حوزه مهارتی نیز بستری مثل المپیادهای نظری ایجاد شود تا استعدادهای این بخش شناسایی شوند. به همین دلیل ما قصد داریم با رویداد کی‌برد، استعدادهای حوزه ICT کشور را پیدا و آنها را راهنمایی کنیم تا با پیدا کردن مسیر خود، پیشرفت و برای تحول کشور تلاش کنند.
در ادامه مدیر آکادمی همراه اول پس از اشاره به تاریخچه کی برد، رضایت خود را از حضور نمایندگان ۱۲ استان کشور در این رویداد اعلام کرد. 
در گام بعدی تیم های برنده مقاطع متوسطه اول و دوم معرفی و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد؛ برندگان اول تا سوم مقطع اول به شرح «گروه حشاشین از اصفهان، گروه جنگ هندسی از یزد و گروه Square Warrior از تهران» و برندگان اول تا سوم مقطع دوم به شرح «گروه ایما از اصفهان، گروه هزار توپ از گیلان و گروه پاتک از اصفهان» بود.
در پایان مراسم اختتامیه هم معرفی رویداد ملی استعدادیابی  کی برد با موضوع هوش مصنوعی انجام شد.
این رویداد که از اسفند تا آبان ماه سال آینده برگزار می شود، ۱۰۰ ساعت محتوای آموزشی اختصاصی دارد که به ترویج و عمومی سازی مفاهیم هوش مصنوعی، آشنایی با پردازش متن و تصویر می پردازد. 
بعد از گذراندن دوره های آموزشی، رویداد وارد بخش مسابقه و رقابت می شود و دانش آموزان ضمن دریافت جوایز نفیس، می توانند مباحث آموخته شده را به صورت عملی در پروژه های واقعی و زیر نظر منتورهای نام آشنای حوزه هوش مصنوعی تمرین و تجربه کنند.
بنابراین متقاضیان شرکت در رویداد ملی دانش آموزی کی برد با محوریت هوش مصنوعی، می توانند به سایت https://kibordevents.ir/ai مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر