بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۲۵۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از آسیب‌های اصلی اقتصاد کشور و استان پایین بودن سطح بهره‌وری است.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

پایین بودن سطح بهره‌وری از آسیب‌های اصلی اقتصاد است

به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا، محمد کلامی امروز پنجشنبه 17 اسفند در مراسم رونمایی از سه دستاورد علمی و صنعتی شرکت تراکتورسازی تبریز با اشاره به ۳ مولفه مهم و تاثیرگذار در کاهش بهره وری واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: مولفه اول فرسودگی تکنولوژی است بطوری که در برخی از واحدهای تولیدی استان دستگاه هایی از دهه ۶۰ میلادی هنوز وجود دارند که قرار است با این دستگاه ها با مجموعه هایی رقابت کنیم که مجهز به دانش روز هستند که هم سرعت و کیفیت بالایی داشته و هم هزینه تمام شده پایینی دارند.

وی با بیان اینکه مولفه دوم سطح دانش فنی است که متاسفانه متناسب با نیاز روز و مناسب برای رقابت با بنگاه های بزرگ در بازارهای جهانی نیست، افزود: برخی از تولیداتی که افتتاح می شوند عمر اقتصادیشان در عرصه اقتصاد دنیا به سرآمده و حاشیه سود بالایی نخواهند داشت.

کلامی گفت: ارتباط  دانشگاه با صنعت بسیار مهم است، دانشگاه باید دانش، تکنولوژی و شیوه های مدیریتی را به مجموعه های صنعتی تزریق کند. لازمه آن این است که خود دانشگاه بتواند تولید علم بکند و صنعت نیز باید از آن استقبال کند و برای به روز شدن تلاش کند.

وی اظهار کرد: یکی از معضلاتی که دهه قبل در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و واحدهایی مثل ماشین سازی، ایدم و بلبرینگ با مشکل مواجه شدند به دلیل شکاف بین صنعت و دانشگاه و فرسودگی تکنولوژی و متقاضی نداشتن محصولات بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از عملکرد بسیار خوب مجموعه تراکتورسازی در حوزه اشتغال و نوآوری و فناوری، گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری صنعتگران و دانشگاهیان بتوانیم صنعت استان به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی اظهار کرد: آذربایجان مهد صنعت، تولید و تجارت است در گروه خونی ما اقتصاد به صورت مزیت مطلق و نسبی است و لازم نیست این را به صورت مزیت نسبی در جاهایی ایجاد کنند که توان این کار را ندارند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر