بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۴۲
استاندار البرز گفت: هدف اصلی تشکیل دستیاران مردمی‌سازی دولت، حل مشکلات مردم با کمک خود مردم است و اکنون با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید با به‌کارگیری حلقه‌های میانی و گروه نخبگان و اتصال آن‌ها به فرمانداری‌ها اقدام کنند.
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

به گزارش بازارکار از خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی امروز _ پنجشنبه دوم فروردین_ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تعیین شعار سال بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق با قابلیت اجرا از سوی مدیران مربوطه تاکید و اظهار کرد: تاب‌آوری اقتصادی در گرو مشارکت مردم است.
وی افزود: استفاده از منابع در اختیار بخش غیردولتی توسط مردم، شکوفا و بهره‌ور کردن فرصت‌ها با استفاده از ایده‌های نوین و ظرفیت‌های انسانی، همان مردمی‌سازی اقتصاد معنا دارد که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری با توجه به نیازها و ضرورت‌های کشور در شعار سال مورد تاکید قرار گرفته است.
استاندار البرز با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در راستای شعار سال، خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که یک کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور عبارت از مسئله تولید است و ️اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، مسائلی همچون تورم، اشتغال و ارزش پول ملی حل می‌شود؛ بنابراین باید اقتصاد را مردمی کرده و موانع حضور مردم را رفع کنیم.
عبداللهی با بیان اینکه باید تمام توان و تمرکز خود را بر روی تحقق این اهداف معطوف کنیم، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه به مردمی‌سازی اقتصاد و کاهش نقش دولت در بنگاه داری توجه ویژه‌ای شده است.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم نیز توسعه اقتصاد تعاونی با رویکرد مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی و مردمی‏‌سازی اقتصاد به صورت برنامه‌محور در دستور کار است.
استاندار البرز گفت: با تمام این تفاصیل در سال ۱۴۰۳ رویکرد دولت، مجلس و دستگاه قضا با تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری به یک همسویی و هم افزایی بسیار سازنده‌ای رسیده است و باید این فرصت مغتنم را برای آبادانی و توسعه کشور و به تبع آن استان استفاده کنیم.
عبداللهی با اشاره به اینکه تولید تنها مسیر رفع بسیاری از تنگناهای کنونی کشور محسوب می‌شود، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی و کاهش واردات و نیل به خودکفایی از طریق ارتقا کیفیت تولیدات داخلی از جمله اهدافی است که باید در استان البرز اجرایی شود.
وی تصریح کرد: البرز در سال ۱۴۰۲ طی تعامل و هم‌افزایی ویژه دولت و بخش خصوصی، توفیق یافت تا از مرز صادرات یک میلیارد دلاری عبوری کند؛ بنابراین در سال جدید درصدد هستیم هدف بزرگ‌تری را تعیین کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم.
استاندار البرز ادامه داد: از تمام متولیان بخش اقتصادی استان انتظار می‌رود که با تمام توان به دنبال رفع موانع تولید، افزایش صادرات و تسهیل امور فعالان اقتصادی باشند.
عبداللهی تاکید کرد: مدیران اقتصادی و مشاوران مربوطه در این بخش باید برنامه‌ها و راهکارهای خود را اعلام کرده و با کمک نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحب نظران در راستای اجرای اهداف اقدام کنند.
وی با اشاره به نقش دستیاران مردمی سازی دولت در حکمرانی مردمی دولت سیزدهم این رویکرد را برجسته و مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: دستیاران مردمی‌سازی حلقه وصل و میانی دولت و مردم را بر عهده دارند و باید بتوانند از یکسو صدای مردم و مشکلات جامعه را به دولت منتقل سازند و از سوی دیگر چالش‌ها و توفیقات دولت را برای مردم تبیین سازند.
استاندار البرز اضافه کرد: هدف اصلی ایجاد این شبکه حل مشکلات مردم با کمک خود مردم است و اکنون با توجه به فرمایشات و راهبردهای مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید با به کار گیری حلقه‌های میانی و گروه نخبگان و اتصال آنها به فرمانداری‌ها و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نیل به اهداف را با جدیت دنبال کنند.
عبداللهی گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که مردمی سازی امور را بر ریل اصلی خود برگرداند و حکمرانی مردم را در امور مختلف محقق کند بنابراین از مدیران استان انتظار می‌رود با زمینه‌سازی و میدان گشایی، امور را به مردم واگذار کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر