بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۴۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از شناسایی ۱۰۲۹ نیروی کار خارجی غیرمجاز در این استان خبر داد.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، «خلیل احمد سلامی» گفت: با اجرای ۱۱۳ گشت مشترک بازرسی شناسایی نیروی کار خارجی غیرمجاز از دو هزار و ۲۱۲ کارگاه عمرانی و اقتصادی در استان طی یازده ماهه سال جاری، ۱۰۲۹ نفر از افراد که بطور غیرقانونی فعالیت داشتند، شناسایی شدند.
وی اظهار کرد: در این خصوص ۴۵ کارفرما به مراجع قضایی معرفی شده تا به تخلف آنها رسیدگی شود، همچنین ۱۳۳ نیروی کار ایرانی در یازده ماه امسال جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای تولیدی و صنعتی شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تاکید بر تشدید نظارت ها و برخورد قانونی با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان، یادآور شد: بر اساس مفاد قانون کار، اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و درصورت مشاهده اشتغال و بکارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود.
سلامی گفت: اگر کارفرمایان نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار اقدام نمایند، بر اساس قانون جرم و تخلف است که با عنایت به مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۲ به مبلغ یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر اتباع خارجی، معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه به مبلغ ۸ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه خواهند شد. این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر می شود.
وی اظهار کرد: کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز وفق ماده ۱۲۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت‌نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می‌توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز، شماره تلفن های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ در نظر گرفته شده است که شهروندان می توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر