ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۵۹۰۹
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بتن آماده در گیلان گران است و یکی از دلایل آن کمبود مصالح است.
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱

به گزارش بازارکار، خرم دل اظهار کرد: بخشی از مصالح مورد نیاز گیلان از کوه و بخشی به صورت برداشت غیرمجاز از رودخانه ها و از استانهای همجوار زنجان، اردبیل و قزوین تامین می شود.

وی افزود: تعیین قیمت مواد معدنی در محل معدن اعم از سنگ لاشه ساختمانی، شن وماسه کوهی و رودخانه ای و تراورتن به ویژه در استان گیلان با کسب اطلاعات از قیمت سال قبل، استانهای مجاور و انجمن و صنف شن وماسه اخذ و در کمیته ای با مشارکت و نظارت اداره کل صمت، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، بخش غیر دولتی در هرسال تا قبل از تیرماه تعیین شده و بصورت حقوق دولتی معادن استان ابلاغ می شود.

خرم دل خاطرنشان کرد: برابر قانون تعیین قیمت تمام شده تولید و نرخ فروش مواد معدنی اعم از شن، سنگ و فراورده های حاصله در کارگاه و بعد از آن توسط بخش خصوصی (صنف انجمن شن وماسه، انجمن بتن و خانه معدن) تعیین و ابلاغ می‌شود؛ اگر قیمت نامتعارف باشد برابر دستورالعمل دولت می‌تواند در این بخش اعمال قدرت داشته باشد.

وی با بیان اینکه به قیمت بالای مواد معدنی در گیلان به شدت اعتراض داشته و گله مند هستم، گفت: عرضه کنندگان مواد معدنی قیمت ابلاغی خود را رعایت نمی کنند و دست به اقدام های ناشایستی اعم از پشت فاکتور نویسی می زنند که پیامدهای منفی آن عاید مصرف کننده نهایی شده و واسطه و دلال را روز به روز فربه‌تر می کند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  گفت: قیمت هر تن ماسه بادی در معدن را یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، واریزه سنگ لاشه را یک میلیون ریال، مخلوط رودخانه ای یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، تراورتن هشت میلیون ریال و واریزه کوهی را ۵۵۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: ماسه در رستم آباد رودبار یک میلیون ۹۰۰ هزار ریال به فروش می رسد درصورتی که قیمت مصوب آن یک میلیون ۶۰۰ هزار ریال است، هرچه از لوشان به سمت قزوین حرکت می کنیم مصالح ارزان تر می شود.

ارسال نظرات