ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۸۴۰
رییس اداره معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: سال گذشته 500 میلیارد ریال حقوق دولتی از محل معادن استان وصول شده است.
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲

محمد جواد آخوندی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازارکار، با اعلام این خبر افزود: از این مبلغ به عنوان اعتباری برای انجام موارد یاد شده در قانون همچون بازسازی مناطقی که در آن‌ها فعالیت معدنی صورت گرفته استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز طی ۲ ماه گذشته ۴۰ میلیارد ریال وصول شده است، ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان سال نیز ۷۰۰ میلیارد ریال وصولی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پروانه اکتشافی صادر شده از نیمه سال گذشته تا ابتدای امسال را ۳۰ پروانه اکتشاف فلزی مربوط به شرکت ملی مس عنوان کرد.

رییس اداره معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم، ادامه داد: ۲۴ مورد نیز مرتبط با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدو) است که روند کار با جدیت پیگیری می شود.

آخوندی، میزان استخراج معدنی سال گذشته را ۹ میلیون تن ذکر کرد و افزود: طی ۲ ماه گذشته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن و مجوزهای برداشت، استخراج شده است.

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ پروانه بهره برداری صادر شده است که سال گذشته ۵ مورد بوده است.

رییس اداره معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم، بیان کرد: همچنین ۸ مجوز برداشت، ۳ پروانه اکتشاف نیز در این حوزه صادر شده است.

لازم به توضیح است بهره‌برداران معادن درصدی از فروش ماده معدنی خود را از حدود ۲ تا ۱۲ درصد را به دولت باز می‌گردانند، این حقوق دولتی در موارد مختلفی همچون اصلاح جاده‌هایی که در مسیر معادن است، عمران مناطقی که معادن در آن قرار گرفته‌اند،‌ اصلاح و بازسازی محیط پس از پایان فعالیت معادن و نیز توسعه فعالیت‌های معدنی در کشور به کار گرفته می‌شود.

بیش از ۲۴ نوع ماده معدنی در قم وجود دارد؛ اکثر مواد معدنی استان مصالح ساختمانی همچون گچ، آهک، سنگ لاشه و شن و ماسه است، پس از آن معادن نمک،‌ سنگ ساختمانی و معادن فلزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظرات