بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۲۶۵۰
در نشست مشترک رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان(ستفا) جهاددانشگاهی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان که با حضور رییس جهاددانشگاهی استان برگزار شد، زمینه های همکاری جهت راه اندازی پارک فناوری نرم و سرمایه گذاری در حوزه های معدنی، صنعتی و خدماتی در استان سمنان بررسی شد.
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، مسعود ابراهیمی، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان(ستفا) جهاددانشگاهی در این نشست گفت: ما در جهاددانشگاهی سه پارک علم و فناوری و ۷۰ مرکز رشد و بالغ بر یک هزار شرکت نیز ذیل این مراکز فعالیت می کنند.
وی افزود: طی بیش از یکسال گذشته بیش از ۵ همت سرمایه گذاری با دانش فنی ایجاد شده توسط جهاددانشگاهی در حوزه های صنعت خودروسازی، پالایشگاه نفت، درمانی و... در نقاط مختلف کشور انجام شده است.
معاون جهاددانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: یک اطلسی از دانش فنی جهاددانشگاهی تهیه شده است، مجموعه ای از دانش های فنی شامل ۶۰۰ _ ۷۰۰ دانش که به نمونه اولیه و تولید رسیده و همچنین وارد بازار شده و آماده سرمایه گذاری است، در کنار این، مجموعه ای از سبد سرمایه گذاری نیز در جهاددانشگاهی تهیه شده است.
ابراهیمی تأکید کرد: مشابه این 4 دانش فنی که در جهاددانشگاهی استان سمنان و توسط محققان این مجموعه دستیابی شده است، اگر سرمایه گذاران استان آمادگی دارند، میتوانیم دانش فنی را در اختبار بگذاریم.
وی همچنین اذعان داشت: از چند جهت می توانیم در خدمت استان سمنان، باشیم، هم سرمایه پذیری و هم سرمایه گذاری در استان می‌توانیم همکاری داشته باشیم
رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان(ستفا) جهاددانشگاهی ادامه داد: انشاءالله با حمایت و همکاری استان، پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که طی تفاهم نامه ای در استان سمنان راه اندازی خواهد شد و کارهای اولیه آن و انعقاد تفاهم نامه ها انجام شده است و اگر حمایت های استان باشد بسیار ارزشمند و دارای نتایج مطلوب خواهد بود.
ابراهیمی تأکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه های معدنی، فرآوری مواد معدنی، باطله های معدنی و سایر ظرفیت های معدنی استان سمنان نیز می تواند از موضوعات دیگر همکاری ما با استان سمنان باشد، چه بسا جهاددانشگاهی استان سمنان فعالیت های خوبی در این حوزه داشته و در این حوزه تولیدات فناورانه و دانش بنیان داشته و انشاالله به زودی خط تولید انبوه آن راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین افزود: برقراری ارتباط واحدهای صنعتی استان با شرکت های فناور کشور با حمایت و همکاری سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی در راستای کمک به احیا واحدهای راکد صنعتی و کمک به معضل سایر استان ها در حوزه معدنی و راه اندازی خانه های خلاق در حوزه صنایع نرم فرهنگی نیز می تواند جزء زمینه های همکاری باشد و ما در این خصوص آماده همکاری خواهیم بود.
فعالیت های جهاددانشگاهی سمنان کمک به توسعه اقتصادی استان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: استان سمنان رتبه سوم رشد اقتصادی کشور را دارا است و از این حیث مناسب برای سرمایه گذاری است.
محمدرضا صادقی افزود: استان سمنان در حوزه فناوری و دیجیتال نیز بِکر است و حاضر به سرمایه گذاری هستیم و حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت ها، طرح ها و محصولات فناورانه جهاددانشگاهی سمنان کمک به توسعه اقتصادی استان است، تأکید کرد: وجه اشتراک ما با جهاددانشگاهی سمنان این است که یک درک متقابلی بین ما ایجاد شده است، توسعه اقتصادی با استفاده مزیت های استان این وجه اشتراک ما است و جهاددانشگاهی استان سمنان در این حوزه کمک زیادی به ما کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اذعان داشت: جهاددانشگاهی سمنان در خیلی از حوزه های فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان پیشران بوده است، برای تولیدات جهاددانشگاهی استان سمنان نیز پشتیبان و حامی خواهیم بودیم.
صادقی تصریح کرد: اگر دانش بنیان به تجاری سازی متصل نشود خیلی زود از بین خواهد رفت و رویکرد جهاددانشگاهی  در این حوزه کاملا درست و صحیح است.
وی همچنین ادامه داد: در هر دو حوزه، هم راه اندازی پردیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و هم سرمایه گذاری در حوزه های معدنی و فرآوری مواد معدنی نیز به جد پیگیر هستیم و حمایت می کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان همچنین پیشنهاد کرد: برای تنظیم ساز و کار مناسب قیمت گذاری در بازار و میدان میوه و تره بار و ...و ارائه یک مدل و الگوریتم خاص در این حوزه آماده دریافت طرح های خوب جهاددانشگاهی هستیم، چه بسا تا پیش از این یک طرح ارائه شده است و انشاءالله طی تفاهم ای، در این حوزه نیز همکاری توسعه پیدا کند.
تولید 4 محصول فناورانه در جهاددانشگاهی استان سمنان
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی این استان در حوزه های پژوهشی، علمی و آموزشی گفت: طی یک سال و نیم گذشته، تعداد 4 محصول فناورانه و دانش بنیان بر پایه مواد معدنی که مزیت غالب استان سمنان است تولید شده است.
علی منصفی راد افزود: دو محصول فناورانه مالچ معدنی و کود اورگانیک بر پایه مواد معدنی ثبت اختراع شده، نمونه اولیه آن نیز تولید شده است و انشاءالله در سالجاری با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی خط تولید آن راه اندازی می شود، دو محصول فناورانه تولید زئوتیمول و پوست سبز پسته به عنوان خوراک دام نیز توسط محققان جهاددانشگاهی استان نمونه اولیه تولید شده و انشاءالله در سالجاری ثبت اختراع خواهد شد.
گفتنی است در این سفر یک روزه سفر، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان (ستفا) جهاددانشگاهی کشور به اتفاق رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان و معاون راهبری پارک ها و مراکز رشد ستفا و مدیرگروه امورسرمایه گذاری ستفا از نمایشگاه محصولات و تولیدات فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان، مراکز علمی، پژوهشی و پروژه های عمرانی جهاددانشگاهی استان سمنان، مرکز تخصصی به نژادی دام سبک جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر و... بازدید کردند.
 

ارسال نظرات