ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۳۲۸۶
دومین نشست تخصصی توسعه و ترویج مهارت آموزی با هدف تبیین و بررسی روش های موثر پیشگیری از هدر رفت نیروی انسانی و اقتصادی در راستای توسعه پایدار برگزار شد.
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش بازارکار و به نقل از جام‌جم آنلاین، منصوره شریف الحسینی ،مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای گفت:امید موتور محرکه ایست که ما را به اهدافمان می‌رساند،ما می‌توانیم با وجود همین شرایط موجود با ایجاد بهینه سازی و توانمند سازی مهارت های شغلی و رفع کمبود های حرفه آموزی ایجاد اشتغال کرده و امید را به جامعه برگردانیم.

وی افزود:ایران پرشتاب ترین کشور جهان است در توسعه ی انسانی و کاروزی ارتباط بین صنعت و آموزش است که مهارت لازم را در آینده برای اشتغال فرد ایجاد می‌کند.

شریف الحسینی گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۲۰هزار نفر دوره کارورزی را در صنعت پشت سر گذاشتند و طبق قوانین موجود کشور باید شرایطی فراهم شود که با کمک صاحبان صنعت ، دولت و همچنین خیرین ، مهارت آموزان بتوانند تخصص مورد نیاز در رشته ی خود را بدست آوردند و از هدر رفت نیرو انسانی جلوگیری کنیم.

همجنین، رضا حمیدی ازغدی، رئیس هیات امناء و عضو هیات مدیره با بیان اینکه تعداد دانشجویان فارغ التحصیل بیکار در ایران از مرز ۴.۵ میلیون نفر گذشته است ،  افزود : نیاز به بازنگری در اهداف آموزشی و ایجاد فرهنگ مهارت آموزی را یکی از الزامات توسعه ی پایدار در کشور داریم و معضل تأسیس دانشگاه های متعدد در سالیان گذشته نه تنها مشکلات بیکاری را حل نکرده بلکه باعث شده تا جوانان نتوانند مسیر اشتغال و کار را به درستی پیدا کنند.

حمیدی به امضاء تفاهم نامه ای با دولت اشاره کرد و گفت:قرار بر ساخت هنرستانی بود که هزینه های آن مشارکتی پرداخت شود اما دولت به تعهدات خود در پرداخت عمل نکرد و ما با کمک مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای  صد در صد هنرستان را تجهیز و اکنون آماده بهره برداری کردیم.

همجنین،محمود پژوم، عضو هیئت مدیره از تایید کردن های کاذب واحدهای تولیدی بدون گذراندن ساعات واقعی کارورزی و آموزش و مهارت آموزی های اصولی که معضل حرفه آموزی است یاد کرد.

همچنین،محمد علی چمنیان، عضو هیئت مدیره و خزانه دار مجمع نیز با پیشنهاد مدل دوگانه ی آموزش توضیحاتی را ارائه و در مورد اینکه باید آموزش های فنی حرفه ای در هنرستان ها را به سمت کاربردی و تخصصی ببریم که بخشی از آن در صنعت و به صورت عملی و بخشی در پشت میزها و کلاس های درسی باشد‌ تاکید داشتند.

ارسال نظرات