ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۸۹۲۳۲
بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز افتتاح شد.
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور در تبریز افتتاح شد
به گزارش بازارکار از  روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «عابدین خرّم» استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان استانی در شهرک شهید یاغچیان تبریز افتتاح شد.
این مرکز سنجش صلاحیت با ۱۶ هزار متر مربع زیربنا جزو مصوبات سفر دو دولت قبلی بوده که طی ۱۶ سال گذشته نیمه‌تمام متوقف شده بود اما در سفر نخست «آیت‌الله رئیسی» رئیس دولت مردمی سیزدهم به استان، اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی برای آن تخصیص یافت و عملیات اجرایی آن بار دیگر قوت گرفت.
پس از گذشت یک سال از سفر نخست رئیس‌جمهور به استان، این مرکز وسیع و تخصصی در پنج طبقه با ۳۰ سالن ۴۰۰ متری که دارای کافی‌شاپ، هتلینگ، امکانات رفاهی، آموزشی و سنجش است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
تکمیل چرخه اشتغال آذربایجان شرقی با افتتاح بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور در تبریز
استاندار آذربایجان شرقی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیازها در استان خبر داد. به گزارش بازارکار به نقل از ايسنا؛ عابدین خرّم در هفتمین همایش مدیران ستادی و استانی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به شرایط استان در روزهای نخست دوران تصدی گری سمت استانداری، اظهار کرد: وقتی به هر گوشه و کناری در استان می‌رسیدیم، پروژه‌های متعدد ناقص و به جا مانده از دولت قبلی را می‌دیدیم و مردم به شدت از این موقعیت گلایه داشتند. خرم با اشاره به افتتاح بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای کشور در تبریز، افزود: وقتی امروز می‌بینیم که نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان این شهر در این مرکز جمع شده‌اند و مهارت می‌آموزند، خداوند را شاکر هستیم که توفیق داد تا این پروژه به جا مانده از دولت‌های قبلی با تامین اعتبار در دولت سیزدهم به اتمام برسد. خرّم با اشاره به این‌که حدود ۹۰ درصد از اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است، گفت: کارهای بزرگی در بخش خصوصی استان در حال انجام است و یکی از نیازهای اساسی آن‌ها که همواره به ما مراجعه می‌کنند، نیروی آموزش دیده و ماهر است که در استان کم است. وی با اشاره به گسترش حیطه فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به سراسر استان، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیازها در نقاط مختلف استان و در هر روستایی که لازم بوده و هر منطقه محروم حاشیه نشین ارائه می‌شود و این نهاد، ماموریت محور عمل می‌کند. وی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای با افتتاح این مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای که متناسب با بازارکار است، به عنوان یک سازمان آینده نگر و آینده پژوه، چرخه اشتغال را تکمیل کرده و بهره وری نیروی انسانی را میسر می‌سازد
تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استاندار آذربایجان‌غربی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در سفر به ارومیه با اهدای لوح تقدیری از موفقیت‌های استانداری آذربایجان‌غربی در اجرای سیاست‌های اشتغال دولت مردمی سیزدهم و کاهش مطلوب نرخ بیکاری در این استان قدردانی کرد.
تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استاندار آذربایجان‌غربی
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، در بخشی از متن این لوح تقدیر آمده است: توسعه اشتغال کشور در گرو اهتمام جدی مسئولین با بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در سایه عزم ملّی قابل حصول می‌باشد.
با عنایت به موفقیت آن استانداری در اجرای سیاست‌های اشتغال دولت محترم و کاهش مطلوب نرخ بیکاری در سطح استان در طول سال ۱۴۰۱، بدینوسیله از تلاش ارزنده جنابعالی و همکاران محترم قدردانی می‌نمایم.
کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با حضور مرتضوی افتتاح شد
کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با ظرفیت دریافت روزانه ۲۰۰ تُن شیر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با حضور مرتضوی افتتاح شد
 «سید صولت مرتضوی»  همچنین در حاشیه این آیین افتتاح گفت: به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه یکی از برکات سفر اول رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی است و در آن سفر دستورات لازم برای تکمیل طرح صادر شده بود.
مرتضوی افزود: تولید روزانه ۲۰۰ تُن پودر شیر خشک در این کارخانه در دستور کار قرار گرفته که بستر جلوگیری از وابستگی را فراهم و به اشتغال نیز کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر اشتغال مستقیم در کارخانه، تولید ۲۰۰ تُن شیر خام نیز به یک مجموعه بزرگ دامداری نیاز دارد که در این حوزه هم اشتغال‌زایی قابل توجهی می‌تواند صورت گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه تولید شیر در کشور صورت گرفته، استفاده از توان و تخصص داخلی برای تولید برخی مواد اولیه، جلوگیری از واردات آن اقلام و همچنین ساخت ماشین‌آلات بوده که اقدامی قابل توجه به شمار می‌رود.

ارسال نظرات