بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۱۷۷۷
معاون پژوهشی دانشگاه ایلام گفت: دانشجویان امروز اغلب با مفاهیم علمی رشته مطالعاتی مربوطه رشد می‌کنند و فاقد هرگونه مهارت هستند و باید مقوله مهارت‌آموزی در اولویت برنامه‌ها باشد.
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

دکتر «علیرضا تاب» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی پیرامون توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه ایلام با اشاره به اهمیت بالای مهارت‌آموزی و همچنین ارتباط مستقیم آن با افزایش اشتغال، گفت: دانشجو باید در دانشگاه در کنار یادگیری دروس نظری، مهارت لازم را برای ورود به اجتماع و بازار کار کسب کند که این مهم در برنامه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: عمده دانشجویان در دانشگاه‌های کشور نظریه‌پرداز تربیت شده و اغلب با مفاهیم علمی رشته مطالعاتی مربوطه رشد می‌کنند، و فاقد هرگونه مهارت هستند، حتی این امر در رشته‌های فنی و مهندسی نیز مشاهده می‌شود.

 دکتر «بهروز بیاتی» مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ایلام نیز با اشاره به اینکه  مهارت‌افزایی در زندگی فردی و دوران تحصیل، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد، بیان داشت: ضروری است در هر مرحله‌ای از زندگی شغلی یا فردی، به مقوله مهارت‌افزایی توجه ویژه صورت گیرد.

وی افزود: امروزه همگان به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند و این موضوع در جوانان و همچنین قشر تحصیل‌کرده بیش از پیش به چشم می‌خورد.

دکتر بیاتی با اشاره به اینکه دانشجویان به اهمیت کسب مهارت‌افزایی در دوران دانشجویی پی برده‌اند، تصریح کرد: نکته‌ی حائز اهمیت دقیقاً همین جاست، که این دوران بهترین زمان برای یادگیری هر گونه مهارتی است،   زیرا در این زمان  ذهن انسان از خلاقیت و کارکرد خوبی برخودار است و آمادگی برنامه‌ریزی برای آینده‌ی شغلی فرد را نیز داراست.

 مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه ایلام با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام درصدد است، گامی مهم در جهت ارتقاء مهارت‌افزایی و ایجاد اشتغال پایدار در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بردارد.

دکتر بیاتی خاطرنشان کرد: در امور طرح و توسعه اولین قدم برای کسب مهارت‌افزایی این است که مهارت‌ها را به خوبی شناسایی شده و در پی کسب آن قدم‌های اساسی برداشت و به آموزش‌های عملی پرداخت.

مدیر دفتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، گفت: با وجود اینکه مهارت‌های مورد نیاز به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم می‌شوند، ضروری است در کنار آموزش‌های دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان در قالب دوره‌های آموزشی مختلف که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری دانشگاه ایلام برگزار می‌شود، شرکت کرده و به افزایش سطح مهارتی خود بپردازند.

وی به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری  این دوره‌ها می‌تواند در راستای افزایش شانس اشتغال، کاهش فاصله مهارت، پاسخ مثبت به تغییرات بازار کار و ارتقاء رضایت شغلی بسیار مثمرثمر باشد.

ارسال نظرات