بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۳۱۷۷
سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:
سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، رویکرد این نهاد انقلابی را اتصال آموزش به بازار کار دانست و گفت: عنوان معاونت آموزشی جهاددانشگاهی نیز در همین راستا به «معاونت آموزش و کارآفرینی» تغییر یافته است.
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

رویکرد جهاددانشگاهی اتصال آموزش به بازار کار است

به گزارش نگار بازار کار، اکبر شوقی، سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه دوم آبان ماه، در گردهمایی مدرسان مراکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان، رویکرد این نهاد انقلابی را اتصال آموزش به بازار کار دانست و گفت: عنوان معاونت آموزشی جهاددانشگاهی نیز در همین راستا به «معاونت آموزش و کارآفرینی» تغییر یافته است.

وی اظهارکرد: ثروت اصلی این نهاد انقلابی، نیروی انسانی و اساتید و مدرسان ما هستند، و تمام تلاش ما اینست که جایگاه و شان نیروی انسانی این سازمان حفظ شود.

شوقی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش کوتاه مدت سازمان گفت: تلاش داریم جزو ۳ استان برتر در مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه آموزش باشیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیازمند همت پرسنل و مدرسان مرکز هستیم.

وی گفت: سنگر اصلی فعالیت ما در دست مدرسان است و طبق نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه آذربایجان شرقی انجام شده است اغلب مراجعان ما به واسطه کیفیت بالای آموزش و تدریس خوب اساتید در این مراکز حضور می‌یابند و ما قدردان این همراهی و همدلی مدرسان هستیم و در این راستا نیز امسال با دستور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان حق التدریس مدرسان سازمان بیش از ۷۰درصد افزایش یافته و به اشل اعلام شده توسط دفتر مرکزی رسیده است.

شوقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی، پزشکی و آموزشی افزود: خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و بازار کار و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) در مجموعه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعال بوده و نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه ایفا می ‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین فعالیت معاونت آموزشی در جهاد دانشگاهی،  برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است، گفت: در تبریز پنج مرکز آموزشی کوتاه مدت در نقاط مختلف شهر فعال بوده و در شهرستان‌های میانه و مرند نیز مراکز آموزشی جهاددانشگاهی فعالیت دارند. در دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه های هنراسلامی تبریز و صنعتی سهند نیز آموزش‌های ما در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها ویژه عموم مردم است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در گروه‌های هفتگانه زبان‌های خارجی، پزشکی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبار بالای گواهی‌های دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: به واسطه این گواهی‌ها حتی می‌توان تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی نیز دریافت کرد.

شوقی گفت: در جهاد دانشگاهی به واسطه همت بالایی که در فضای آن حاکم است، با کمترین امکانات بیشترین بهره وری را داریم و هیچ آموزشگاهی را در سطح کشور نمی‌توان پیدا کرد که مانند مراکز آموزشی جهاددانشگاهی تنوع رشته داشته باشد.

ارسال نظرات