تازه ها
درخشش جهانی اختراعات آموزشی آیدین استوار در آمریکا، سوئیس، امارات و کانادا
به گزارش بازار کار، مدیرعامل موسسه هوش، خلاقیت و استعداد آیدین روز یکشنبه، ۷ دی در نشست خبری با اشاره به یکی از رویکردهای آموزشی گفت: سیستم آموزشی باید بر پایه بازی طراحی شود و آموزش خشک در آن جایی ندارد.
آیدین استوار افزود: هر سال یک موضوع یا مهارت جدید به دانشآموزان آموزش میدهیم. امروزه علاقه دانشآموزان به آموزش کاهش یافته است و اگر معلم نتواند برای این مسئله راهکار ارائه دهد، از چرخه آموزش حذف میشود. با وجود این، IQ دانشآموزان بسیار بالاست، اما مشکل اصلی آنها ضعف در دقت و تمرکز است. به همین دلیل باید برنامهریزی آموزشی به گونهای باشد که تکرار دروس برای دانشآموز محسوس نباشد. ما دانشآموزان را با اجبار و زور وادار به گوش دادن به درس نمیکنیم.
وی با اشاره به افتخارات بینالمللی خود اظهار کرد: نخستین مدال خود را در سوئیس کسب کردم. طی سال جاری نیز در مسابقات معتبر بینالمللی موفق به دریافت مدال و کاپ شدهام که از جمله آنها میتوان به کسب مدال طلای مسابقات آمریکا از میان ۴۸ کشور اشاره کرد همچنین کاپی از وزارت علوم کره جنوبی دریافت کردهام.
استوار با اشاره به افتخارات بینالمللی خود اظهار کرد: نخستین مدال خود را در سوئیس کسب کردم. طی سال جاری نیز در مسابقات معتبر بینالمللی موفق به دریافت مدال و کاپ شدهایم که از جمله آنها میتوان به کسب مدال طلای مسابقات آمریکا از میان ۴۸ کشور اشاره کرد. همچنین کاپی از وزارت علوم کره جنوبی دریافت کردهام.
این معلم تیزهوشان بیان میکند: در حال حاضر به آموزش دانشآموزان پایههای پنجم، ششم و نهم میپردازیم و در قالب طرحی حمایتی، به دانشآموزان بیبضاعت بدون هیچگونه چشمداشتی کمک میکنیم. همچنین تمامی انواع هوش را آموزش میدهیم و تنها مؤسسهای هستیم که پذیرش دانشآموزان را صرفاً از طریق آزمون انجام میدهیم.
استوار گفت: در مدارس دولتی، آموزشوپرورش آزمون برگزار کند و دانشآموزانی که پایه علمی قوی و استعداد دارند، مورد حمایت آموزشی ما قرار میگیرند. بدون آزمون امکان پذیرش دانشآموز وجود ندارد، زیرا هوش و استعداد موضوعی نیست که در شش ماه قابل حل باشد و دانشآموز باید از پایه قوی و مستعد باشد.
وی با اشاره به نقش شخصیت معلم در فرآیند آموزش گفت: هر هفته تیپ و رنگ عینک متفاوتی دارم، زیرا معتقدم معلم باید کودک درون فعالی داشته باشد. ظاهر و روحیات معلمان، بهویژه معلمان ریاضی، باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که همین عوامل میتواند علاقه به یادگیری را در دانشآموزان ایجاد کند.
استوار به انتقاد از نگاه منفی نسبت به تحصیل در کشور پرداخت و گفت: این تفکر که اگر در ایران درس بخوانی به جایی نمیرسی، نوعی سمپاشی است. دانشآموزان ایرانی از نظر علمی در دنیا حرف اول را میزنند و اگر کسی در ایران موفق نشود، در هیچ جای دنیا نیز موفق نخواهد شد.
وی با اشاره به اولویتهای نسل امروز اظهار کرد: نسل کنونی اولویت اول خود را پول میدانند، در حالی که اولویت نخست باید عشق و علاقه و اولویت دوم پول باشد. IQ دانشآموزان افزایش یافته است، اما مشکل اصلی، ضعف در هوش هیجانی است.
این معلم هوش و استعداد تأکید کرد: هوش قابل آموزش و تقویت است، به شرط آنکه روش درست آن شناخته شود. نتیجه ۸ سال تحقیق و تجربه آموزشی من نشان میدهد که آموزش صرفاً انتقال محتوا نیست، بلکه آموزش باید «هوشساز» باشد.
استوار دارای کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه شهید مدنی و دکتری کسبوکار از دانشکده علوم اقتصاد دانشگاه تبریز است. وی بیش از ۹ سال سابقه تدریس در حوزه تیزهوشان دارد و در این مدت نوآوریهای متعددی در آموزش انجام داده است.
از جمله این اختراعات میتوان به «بازی هوش و نوآوری»، «نقشه مسیر هوش»، «بازی مکعبهای سازنده واژه»، «سامانه تقویت راهبردی هوش» و... اشاره کرد.
آیدین استوار تاکنون موفق به کسب ۱۱ جایزه جهانی اختراع از امارات، آمریکا, کانادا، سوئیس و کره جنوبی شده و فعالیتهای علمی وی در حوزه تربیت نخبگان و برنامهریزی هوش، توجه محافل علمی جهان را به خود جلب کرده است.
انتهای پیام
ارسال نظرات