بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۲۷۱۰
بانوان مازندرانی با حضور در عرصه تولید و کارآفرینی برای جوانان، گام‌های مهمی برای دور زدن تحریم‌ها برداشته اند.
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

به گزارش بازار کار به نقل از خبرگزاری مهر، انسان‌های زیادی در جامعه هستند که برای پیشرفت کشورمان در راستای حمایت از تولید داخلی و اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند تضمین کننده الگویی مدیریتی در زمان تحریم برای ایران‌مان باشد، گام‌های مهمی برداشتند.
«پروین انوری» بانوی تولید کننده و کارآفرین مازندرانی که متولد سال ۱۳۴۸ است با تأسیس و راه‌اندازی دو شرکت دانش‌بنیان در این استان و با بکارگیری ۳۵۰ نفر پرسنل، با وجود سختی‌های کار تولید بر مدار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ماند و نقش مؤثر زنان این سرزمین را پر رنگ‌تر کرد.
صبح یکی از روز‌های پاییزی در حاشیه برگزاری رویداد طنین در کنار مزار ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در پارک موزه ساری، پای صحبت بانوی موفق کارآفرینی نشستم.
او خود را مؤسس دو شرکت دانش‌بنیان معرفی کرد و گفت: به‌عنوان تخصصی‌ترین و بزرگترین تولید کننده شبکه بافنده توری پلاستیکی با روش حلقوی فعالیت خود را از سال ۸۱ شروع کردم.
بانوی کارآفرین مازندرانی می‌گوید: محصولات شرکت پلیمرباف شامل توری‌های سایبان برای دامداری، سایبان برای پارکینگ، جلوگیری از آفتاب سوختگی گلخانه‌ای، کیسه راشل توری، بسته‌بندی علوفه، کیسه برقی کلم برای جمع‌آوری محصول داریم که با کمک همسرم همچنان در حال به روزرسانی محصولات و تولیدات داخلی هستیم تا که کشور ما هرگز از دیگر کشور‌ها عقب نماند.
انوری علاقه و هدف خود در خصوص تأسیس شرکت را این گونه بیان می‌کند: برای کمک به کشورم و جدانشدن از موفقیت‌های بانوان سرزمینم که همواره در تمام موضوعات جامعه حضور داشته و دارند و همچنین ایجاد شغل برای خودم، همسرم و ساختن آینده‌ای خوب برای فرزندم و مهمتر ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی این کار را با حمایت خانواده آغاز کردم.
وی ادامه می‌دهد: کار خود را با کیسه راشل شروع کردیم، با یک دستگاه سه سال تولید پی در پی داشتیم، بعد ماشین‌آلات جدیدی وارد کردیم، کار با قدرت ادامه داشت و حتی برای توزیع محصولات شرکت به مشهد رفتیم چراکه باغدارانی بودند که نیاز به این محصول جدید برای جلوگیری از متضرر شدن بودند، مثل جمع‌آوری توت از زیر درخت که هموازه زیر درخت ریخته و خراب می‌شد، اما با نصب توری‌ها به صورت اصولی جمع و همانجا خشک می‌شود.

این کارآفرین در مورد سایبان‌های سبزی که در حرم مطهر امام رضا (ع) نصب شده است، گفت: این سایبان‌ها محصولات شرکت ما است که برای ایجاد فضای خنک و کم کردن شدت آفتاب برای زائران در حیاط‌ها نصب شد.

کاهش مصرف آب با تولیدات دانش بنیان

انوری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور ما مسئله آب است، افزود: تولیدات شرکت دانش‌بنیان تقریباً مصرف آب را به نصف می‌رساند و امروز من افتخار می‌کنم به اینکه شرکت محصولی را به نام توری‌های مونوفیلامنت و مونوتی تولید کرده که در کشورمان را از واردات هرگونه محصولی بی‌نیاز می‌کند، وارد شدن این تکنولوژی حاصل سال‌ها زحمت است که با حضور در نمایشگاه‌های مختلف جهان و دیدن محصولات آن‌ها، ایده‌های تولیدی جدید را برایمان خلق کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین این تکنولوژی، اشعه یو وی است که با استفاده آن خورشید تاثیرش بسیار کم خواهد شد، در حال حاضر با بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل و جذب منابع انسانی بیشتر، درصدد تولید داخلی با کیفیت‌تر و مدرن روز هستیم، اما چالش‌های زیادی نیز در این مسیر همراه ما است.

این کارآفرین با تاکید بر اینکه گاهی اوقات برای پرداخت حقوق پرسنل مجبور به گرفتن وام ۲۳ درصدی هستیم، افزود: همان اندازه که تولید مهم است رضایت پرسنل و عقب ننداختن حقوق آن‌ها نیز از وظایف اصلی مجموعه ما خواهد بود بنابراین چالش همیشگی است که انتظار حمایت بیشتر از مسئولان را به دنبال دارد که متأسفانه گاهی برخی از مسئولان می‌گویند ما حتی نام شرکت شما را نشنیده‌ایم، در صورتی که در شهرک صنعتی رجه بابل و سایت‌های مختلف نام شرکت قید شده است.

انوری با بیان اینکه تولید کننده همیشه مظلوم واقع می‌شود، عنوان کرد: زنان جهادگر، کارآفرینان برتر کشور کشتی نجات برای مدرن‌سازی تولیدات داخلی خواهند بود و من به عنوان تولید کننده بانوی استان مازندران همواره در این مسیر و در کنار مردمم هستم، مدیر امروز کارخانه ما زمانی کارگر مجموعه بودند، پیشرفت تولیدی و انسانی در مجموعه از مهمترین و با ارزش‌ترین کار‌ها محسوب می‌شود.

ارسال نظرات