بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۳۹۶۵۴
هشدار معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت به کاهش شدید تمایل دانش آموزان و دیگر قشرهای جامعه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کشور .
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرنگار بازارکار مازندران ، قاسم عمو عابدینی در نخستین نشست رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی استان‌های شمال کشور در دانشگاه شمال آمل افزود: براساس ارزیابی و آمار‌های گرفته شده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کشور، حدود ۷۰درصد دانشجویانی که درسال گذشته مشغول به تحصیل شدند، خانم‌ها بودند. معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد ، ۴۰ تا ۵۰ درصد متقاضیانی که در کنکور سال گذشته مجاز شده بودند به دانشگاه نرفته اند با اینحال شرایط جذب را آسانتر و شرط معدل گذاشته شد اما متاسفانه بازهم با عدم استقبال برای ورود به دانشگاه ها روبرو بوده ایم. . عموعابدینی، بی انگیزگی به واسطه مشخص نشدن آینده شغلی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را یکی از دلایل استقبال نکردن وکاهش شدن ورود به دانشگاه‌ها بیان کرد و درخواست کرد همه رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی فکراساسی نسبت به آینده علمی کشور داشته باشند. وی تاکید کرد ، رسیدگی به وضعیت دانشگاه غیرانتفاعی که به لحاظ کیفی و تحصیلی از سطح استاندارد نا مطلوب آموزشی برخوردارند در دستور کار می باشد . معاون آموزشی وزارت علوم به اجرای طرح تحول آموزش توسط این وزارتخانه بر مبنای منویات مقام معظم رهبری بر مبنای ایجاد دانشگاه دانایی محور و حکمت بنیان اشاره کرد و ادامه داد: تبیین طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم و طرح‌های تحولی دانشگاه مازندران با بیان اینکه چهار چالش اساسی در سند تحول دولت سیزدهم در بخش وزارت عتف مربوط به تحول آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته است. عموعابدینی ادامه داد ، با تشکیل کمیته‌های تخصصی کارآمد، تدوین برنامه‌های تحولی دانشگاه‌ها بر مبنای حل این چالش‌ها آغاز شده است. وی، با اشاره به چالش‌های مورد توجه در بخش‌های مختلف آموزشی، فناوری، فرهنگی و حکمرانی اظهارکرد: سند تحول آموزشی در ادامه ریل گذاری‌های گذشته با اصلاح ساختار‌ها و تعریف فرایند‌های نوین است و بر همین اساس در یک بازه زمانی کوتاه مدت دو ساله انجام خواهد شد. معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه تحول در محتوای درسی از مهم‌ترین نیاز‌های دانشگاه‌ها کشور است ادامه داد: محتوای دروس باید حرفه‌ای و در راستای حل مسائل کشور باشد. عمو عابدینی تصریح کرد: باید دانشکده‌ها از ساختار گروه محوری به برنامه محوری و استاد محوری تغییر یابند و توجه به بین رشته ای‌ها و ماموریت گرایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت جدی عملیاتی شود.

ارسال نظرات