ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۷۶۵۱
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از زمان تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دولت سیزدهم، ۶۵۸ تعاونی تعیین تکلیف شدند.
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

 

علی باقری در جلسه شورای توسعه تعاون مازندران ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید و حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: نگاه و توجه استاندار مازندران به توسعه بخش تعاون و اقتصاد تعاونی ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در راستای تحقق شعار سال جز مردمی‌ترین اقتصاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: حمایت دولت سیزدهم به ویژه شهید آیت‌الله رئیسی سبب ایجاد مطلوب توسعه بخش تعاونی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه مازندران در بخش تعاون پیشرو در کشور است و شرایط خوبی دارد، افزود: در این بخش نیاز به تلاش، مشارکت و همراهی تمام مدیران دستگاه‎های اجرایی و بانک‌ها هستیم.

این مسئول یکی از راه‌های رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصاد و اجرایی شدن شعار سال را احیاء و توسعه تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: توسعه تعاونی‌ها با مشارمت مردم یکی از برنامه‌های راهبردی کشور است.

باقری از تشکیل ۱۴ هزار و ۱۸۸ تعاونی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ درصد تعاونی‌ها فعال هستند و ۶۷ هزار و ۵۷ نفر عضو دارد و ۱۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه از زمان تشکیل کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در دولت سیزدهم ۶۵۸ تعاونی تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: روحیه مشارکت جمعی و تعاون‌گری در استان بالاست و رتبه سوم کشور را داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: در یک سال ۵۰ تعاونی در روستاها تشکیل شده است و سبب ارتقا و بهره‌وری و توزیع عادلانه اشتغال می‌شود.

این مسئول ضمن تشریح دلایل غیرفعال بودن تعاونی‌ها در استان اظهار کرد: باید شعبه قضایی ویژه در استان در راستای رسیدگی فوری به مشکلات حقوقی تعاونی‌ها راه‌اندازی شود.

باقری با اشاره به ابلاغ سند توسعه تعاون و اجرای این سند از سال گذشته، افزود: کارگروه ذیل شورای توسعه تعاون برای بررسی و احصای مشکلات در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با کمک تمام ظرفیت‌های دولت سیزدهم و خط اعتباری تبصره ۱۶ و ۱۸، براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد اقتصادی استان مازندران از پنج به هشت درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکید ما به فرمانداران، بخشداران و دهیاران ترویج فرهنگ تعاونی با اشتغال‌زایی‌ بالا درراستای توزیع عادلانه ثروت در شهرستان‌هاست.

این مسئول از پرداخت ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در دو سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: ۸۵ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌های استان به کشورهای مختلف انجام شده است.

باقری از تحویل ۱۴ هزار و ۹۷۱ واحد مسکن در استان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان، ۶۴ تعاونی در بخش روستایی تشکیل شده است.

ارسال نظرات