ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۲۷
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) گیلان گفت: طرح های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد استان پایش می شوند.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱

به گزارش بازارکار، مجید بهمن‌یار با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ هزار متقاضی در سال‌های گذشته در سامانه حیات ثبت‌نام کردند، گفت: بر اساس اعتبارات تخصص یافته و با توجه به اولویت‌بندی و توجیه اقتصادی، طرح‌ها پایش و تسهیلات ارائه می‌شود.

وی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نقش و وظایف راهبران شغلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این دوره آموزشی به درخواست کمیته امداد امام خمینی (ره) و توسط مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

بهمن‌یار با بیان اینکه در سال‌های گذشته نزدیک به ۴۰ هزار متقاضی در سامانه حیات ثبت نام کردند، افزود: سامانه حیات کمیته امداد، در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، کارآفرینی و خوداشتغالی، راه‌اندازی شده و متقاضیان استفاده از امکانات و مزایای این سایت، نظیر ثبت درخواست وام اشتغال‌زایی و غیره راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سامانه حیات برای ثبت‌نام دهک‌های یک تا پنج باز بود، افزود: امسال در بخشنامه‌ای از باب ارائه خدمت به متقاضیان باید تسهیلات ۷۰ درصد به مددجویان و ۳۰ درصد به غیر مددجویان اختصاص یابد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) گیلان گفت: براساس اعتبارات می‌توانیم به هشت هزار نفر از متقاضیان تسهیلات ارائه کنیم و این تسهیلات براساس اولویت سنجی شامل زنان سرپرست خانوار، جوانان تازه ازدواج کرده و جویای کار یا جوانان تحصیلکرده اولویت بندی شده و ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هیات ارزیابی راهبران شغلی در راستای بررسی طرح‌ها و نظارت با دو عضو از کمیته امداد و هفت نفر دیگر از اساتید دانشگاه و کسب و کارهای مختلف هستند، گفت: از طرح‌های راهبری خود در این هیات دفاع می‌کنند و البته طرح‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد پس از تایید در این هیات و امضای مدیرکل مراحل بعدی سپری می‌شود.

بهمن‌یار با بیان اینکه اولویت کمیته امداد توسعه اشتغال پایدار است، تصریح کرد: موضوع مورد اهمیت کمیته امداد با همراهی راهبران شغلی کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان و حمایت از آنها برای رسیدن به اشتغال پایدار و تامین معیشت است. 

وی، وجدان کاری و تعهد شغلی را از اولویت‌های راهبران شغلی دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد به دنبال کارهای صرفا خیرخواهانه و بدون منفعت نیست بلکه به دنبال بهره‌وری اقتصادی برای مددجویان و راهبران شغلی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی (ره) گیلان گفت: حل موضوع اقتصادی مددجویان اولویت اول برای کمیته امداد بوده و کسب و کارهایی که توجیه اقتصادی داشته باشد دارای اهمیت است.

بهمن‌یار با اشاره به اهمیت شغلی و مسئولیت سنگین راهبران شغلی، گفت: دقت و سختگیری راهبران شغلی در بررسی، ارزیابی و تائید طرح متقاضیان باید براساس مسائل قانونی باشید و کمیته امداد نیز از راهبران شغلی براساس ضوابط حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از طرح‌ها به صورت تصادفی در سامانه پایش و بررسی می‌شود، افزود: بخشی از پایش توسط اداره کار انجام می‌شود و آنچه توسط بازرسان کمیته امداد صورت می‌گیرد به صورت موردی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خمینی(ره) گیلان با بیان اینکه کمیته امداد پس از ارائه تسهیلات به متقاضیان از سه تا پنج سال به بررسی طرح‌های اجرا شده می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در این ارزیابی اگر متقاضی شغل را ایجاد کرده باشد مورد حمایت قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت طی قراردادی که با بانک عامل منعقد شد درصد تسهیلات از چهار درصد به ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.

بهمن‌یار افزود: ۳۰ هزار طرح کمیته امداد که در آن مددجویان تسهیلات دریافت کردند هم‌اکنون توسط یک شرکت مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

وی، رسالت کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: در کمیته امداد آموزش لازم به مددجویان را ارائه و پس از کسب مهارت برای آنها شغل تعریف می‌کند؛ پس از بررسی لازم تسهیلات نیز در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و براساس نیاز آموزش‌های تکمیلی در راستای شغل و حرفه، ارائه و بروزرسانی می‌شود.

 

ارسال نظرات