تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا؛ دکتر شریف خانی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کار ایران که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به تشریح جزییات برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: اولین دوره نمایشگاه کار ایران در سال ۱۳۹۶ برگزار شد و پس از آن یکسال به دلیل همزمانی با شیوع کرونا برگزار نشد. امسال هفتمین دوره نمایشگاه کار ایران را برگزار میکنیم.
وی تصریح کرد: در واقع دورههای اول برگزاری نمایشگاه فکر نمیکردیم این نمایشگاه با استقبال و جذابیتی برای کارجویان همراه باشد؛ اما خوشبختانه استقبال بی نظیری از نمایشگاه صورت گرفت؛ به طوری که در سال ۹۸ به دلیل ازدحام جمعیت کارایی نمایشگاه کاهش یافته بود و به این منظور تصمیم گرفتیم مکان برگزاری آن را جابجا و به برج میلاد منتقل کنیم و تعداد شرکتهای شرکت کننده و بازدیدکنندگان دو برابر شد.
دبیر علمی هفتمین نمایشگاه کار ایران در ادامه تصریح کرد: در ۳۰ یا ۴۰ سال پیش وقتی از افراد در مورد اشتغال سوال میکردیم همه مایل بودند کارمند دولت شوند؛ اما امروزه انتخاب گری کارجویان افزایش یافته است. افراد گزینههای مورد نظر را برای اشتغال بررسی میکنند.
معاون اداری و مالی دانشگاه شریف تاکید کرد: نکته دوم در اشتغال امروزی جابجایی مشاغل است؛ بسیاری با هدف جابجایی شغل به نمایشگاه کار مراجعه میکنند و به این دلیل سال گذشته ۲۰ هزار درخواست اشتغال و ۴۸ هزار تبادل رزومه صورت گرفت. سن کارجویان ۲۰ تا ۵۰ سال بود؛ اما بیشترین درصد مشارکت ۲۶ تا ۳۰ سال بودند.
وی افزود: بیش از ۵۰ درصد کارجویان نمایشگاه مدرک کارشناسی و ۳۸ درصد نیز کارشناسی ارشد داشتند و ۵۵ درصد آنها خانم و مابقی بودند.
این استاد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: بیشترین حقوق درخواستی کارجویان ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان بود که بیشترین سهم درخواستها حقوق در این مبلغ بود. همچنین سال گذشته ۱۵۰ استخدامی در شرکتها گزارش شده است.
معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف به علت عدم استقبال صنایع و هلدینگهای بزرگ برای حضور در نمایشگاه کار ایران اشاره کرد و ادامه داد: علت اینکه صنایع سنگین ما درجا میزنند، این است که فکر و خروجی قدیمی دارند. دربهای نمایشگاه شریف و کار ایران برای همه شرکتها باز است؛ اما انگیزهای که بتوانند تحولی در بدنه نیروهای انسانی ایجاد کنند، وجود ندارد.
در ادامه پویان دلاوری، دبیر اجرایی نمایشگاه کار ایران تاکید کرد: برآورد ما این است که بیش از ۹۰ شرکت و سازمان در نمایشگاه کار ایران شرکت کنند و بیش از ۱۲۰۰ فرصت شغلی در این نمایشگاه وجود داشته باشد. این نمایشگاه روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در برج میلاد برگزار میشود.
وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به ۱۸ کارگاه آموزشی رایگان برگزار میشود که نحوه مصاحبه کارجو، تنظیم روزمه، آشنایی با فرهنگ سازمانی جدید، نحوه ارتباط گیری با بدنه سازمان و ... آموزش داده میشود.
دبیر اجرایی نمایشگاه کار ایران با بیان اینکه بازدید عموم از این نمایشگاه آزاد است، گفت: نگاه ما برای آشنایی کارجویان از بازار کار کاربردی است.
وی تاکید کرد: در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف ۸۰ درصد بازدیدکنندگان دانشجو بودند؛ اما ۶۳ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کار ایران فارغالتحصیل هستند.
دلاوری در پایان به دو جذابیت برگزاری نمایشگاه کار ایران اشاره کرد و گفت: برند کارفرمایی یکی از جذابیتهای نمایشگاه کار ایران برای یک سازمان است که میگوید چرا از بین گزینههای موجود سازمان خاصی را برای کارکردن انتخاب کنم. این تشخیص میتواند در این نمایشگاه دقیقتر باشد. جذابیت بعدی، جذب استخدام است که نیازهای سازمان را تا یکسال آینده برآورد میکند.
ارسال نظرات