بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۶۱۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای نیاز‌های روز و تکنولوژی‌های نو باشد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای نیاز‌های روز و تکنولوژی‌های نو باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه وبویراحمد؛ سید احسان عسکری در نشست شورای مهارت با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای متولی مهارت آموزی است، اظهار داشت: برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به روز شوند و رشته‌های جدیدی نیز باید ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی برای توسعه برخی رشته‌های مانند هوش مصنوعی در پارک علم و فناوری استان وجود دارد، افزود: دو نوع بیکاری اصطکاکی و ساختاری در سطح جامعه وجود دارد که هر دو در اداره کل سازمان فنی وحرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سفر دور دوم دولت به استان، فنی و حرفه‌ای به خوبی دیده شد، گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات و امکانات در این زمینه در سفر دور دوم دولت به استان دیده شد.

عسکری با اشاره به اینکه چهار زنحیره ارزش راهبردی و یک برنامه محوری برای استان تعریف شده است، گفت: گیاهان دارویی، آبزی پروری و شیلات، گردشگری، پتروشیمی، پالایشگاه و صنایع پایین دست نفت و گازو فرآوری بلوط و مشتقات بخش‌هایی است که برای استان تعریف شده لذا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این سمت سوق داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی بر توجه به کیفیت آموزش‌ها تاکید کرد و گفت: مهارت‌هایی که در آموزشگاه‌هایی غیر از آموزشگاه‌های دولتی ارائه می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیستند که بر آموزش‌های ارائه شده و گواهی صادر شده نظارت شود.

وی بیان کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ است که بسیاری از این توزیع اعتبارات مبتنی بر همین گواهی‌ها است لذا اگر جایی گواهی سوری صادر می‌شود اطلاع دهید تا برخورد کنیم.

معاون اقتصادی استانداری در پاسخ به عدم پرداخت تسهیلات به دارندگان کارت مهارت فنی و حرفه‌ای معتبر توسط بانک‌ها گفت: بانک‌ها با دارندگان گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی همکاری کنند.

عسکری عنوان کرد: بانک‌ها از محل تبصره ۱۶ در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی به متقاضیان داشتند و انتظار می‌رود در زمینه پرداخت تسهیلات ماده ۱۸ به متقاضیان واقعی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد بانکی و اجرایی بودن صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق در راستای پرداخت تسهیلات منجر به اشتغال متقاضیان در کنار دستگاه‌های اجرایی است و نهایت همکاری در این زمینه با دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

در پایان از راه اندازی واحد مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی و انعقاد قرارداد با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خبر داده شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر