بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۶۳۶
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان خبر داد
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان کردستان از ایجاد ۴ هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان و نیازمندان در ۹ ماهه امسال با پرداخت
رضا طوسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت اشتغال‌زایی است که برای مددجویان از طریق استعدادسنجی، آموزش، مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان و نیازمندان در ۹ ماهه امسال ایجاد شده است، افزود: این میزان شغل با پرداخت ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

طوسی با بیان اینکه ۳۱ درصد از این تسهیلات به زنان سرپرست و ۶۹ درصد برای مردان بوده، تصریح کرد: همچنین ۵۷ درصد آن به نیازمندان روستایی و ۴۳ درصد نیز به نیازمندان شهری پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: تمرکز تمامی فعالیت‌های کمیته امداد امام بر محور امدادرسانی و حمایت و توانمندسازی افراد و خانواده‌های نیازمند با تأکید بر حفظ کیان خانواده و کرامت و عزت نفس آنان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: حمایت برنامه‌ریزی شده (هدفمند و زماندار) از نیازمندان و ترویج فرهنگ کار بین افراد و خانواده‌های تحت پوشش با اولویت ایجاد اشتغال برای افراد مستعد و واجد شرایط یک موضوع دارای اهمیت است که به طور جد در حال پیگیری است.

انجام استعداد سنجی مددجویان در زمینه اشتغال

طوسی افزود: استعداد سنجی مددجویان در زمینه اشتغال، مشاوره شغلی، آموزش شغلی و فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، نظارت بر طرح‌های اجرا شده اشتغال، پرداخت تسهیلات تکمیلی جهت توسعه طرح‌های ایجاد شده هم اقداماتی است که در این نهاد دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: شناسایی نیازمندان و کوشش در راستای رفع فقر آنان، تکمیل و توسعه پوشش حمایتی زنان و کودکان بی‌سرپرست و یا با سرپرست ناتوان، سالمندان و از کار افتادگان نیازمند به عنوان اولویت دیگر و دارای اهمیت کمیته امداد کردستان است.

طوسی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آموزش‌های کسب و کار و پایدار سازی مشاغل، کاریابی برای فرزندان مددجویان، خرید مسکن مددجویان، احداث و تکمیل مسکن مددجویان، تعمیرات مسکن مددجویان، احداث فضای جانبی مسکن، تأمین شهریه دانشجویان، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان، کمک هزینه نخبگی دانشجویان از جمله اقدامات مهم انجام شده دیگر است.

گفتنی است، تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان ۷۴ هزار خانوار و ۱۵۶ هزار نفر اعلام شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر