بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۷۱۷
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه پیشنهادی، نیمی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری به توسعه حمل و نقل تعلق گرفته است.
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه پیشنهادی، نیمی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری به توسعه حمل و نقل تعلق گرفته است.

به گزارش بازارکار به نقل از همشهری آنلاین، ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش ۱۵ همتی بودجه توسعه حمل و نقل همگانی خبر داد و گفت: سال گذشته ما ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه شهرداری به این حوزه اختصاص دادیم و امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم که تقریبا حدود ۵۰ درصد بودجه سال آینده شهرداری باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوسرانی، تاکسی، موتورسیکلت برقی و زیرساخت های این حوزه خواهد شد. او پیش بینی کرد با تحقق این بودجه سال آینده، تحولی بزرگ در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام شود و شاهد اولین نوسازی ها و تسهیل تردد مردم در شهر تهران سال آینده باشیم.
استخدام راننده و راهبر به شرکت های سهامی عام واگذار می شود
امانی در زمینه کمبود نیروی انسانی با توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران ، به اظهارات روز شهردار تهران در این خصوص که در شورا بیان شد، اشاره کرد و افزود: آن طور که آقای زاکانی در شورا توضیح دادند، قرار است شهرداری دیگر در این زمینه تولی گری نکند و راننده استخدام نکند. این کار، البته سیاست و خواسته شورا هم هست که شهرداری نگران نیروی انسانی نباشد و این کار را به شرکت های سهامی عام واگذار کند. به این ترتیب رانندگانی که این خودروها را در اختیار می گیرند، علاوه بر سودی که از محل رانندگی می برند سهامدار شرکت هم خواهند شد.
عضو شورای شهر تهران، واگذاری تامین نیروی انسانی به شرکت های سهامی عام را ایده بسیار خوبی دانست که در صورت اجرایی شدن، عملا هم شهرداری را از تولی گری و تصدی گری باز می دارد و هم برای رانندگان و مردمی که سهام این شرکت ها را خریداری می کنند انگیزه خوبی ایجاد می شود.
به گفته امانی، شرکت های مورد نظر قرار است از شرکت های نسل دوم وابسته به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران باشند تا سود این کار، هم به جیب کارکنان بازنشسته شهرداری تهران برود و هم به جیب کسانی که این سهام را خریداری می کنند.


ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر