بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۹۴۶
علی صفر نورالله، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان، در نشست افکارسنجی تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی که با حضور فعالان عرصه اقتصادی برگزار شد، گفت: استان اصفهان در پرداخت مالیات، دومین استان کشور است؛ اما این مالیات پرداختی عایدی برای بازگشت سرمایه‌گذاری به اصفهان ندارد و این مالیات در بخش‌های کشوری هزینه می‌شود.
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی صفر نورالله، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان، در نشست افکارسنجی تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی که با حضور فعالان عرصه اقتصادی برگزار شد، گفت: استان اصفهان در پرداخت مالیات، دومین استان کشور است؛ اما این مالیات پرداختی عایدی برای بازگشت سرمایه‌گذاری به اصفهان ندارد و این مالیات در بخش‌های کشوری هزینه می‌شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی (CVC) افزود: این روش سرمایه‌گذاری برای آن دسته از شرکت‌هایی که قصد رشد کسب‌وکار خود را از مسیر نوآوری و خلاقیت دارند، بسیار مناسب است.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: با توجه به نقش مهمی که سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و جسورانه شرکتی می‌تواند در رشد کسب‌وکار‌ها داشته باشد، این فرصت تشکیل سرمایه‌گذاری صندوق در اصفهان فراهم شده است.
وی ادامه داد: البته شرط پذیرش سرمایه‌گذاری در این صندوق داشتن حداقل سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی هزینه ثبتی شرکت و عضویت در بورس است.
صفر نورالله تأکید کرد: تأسیس و سرمایه‌گذاری در این شرکت می‌تواند امکانات خوبی را برای اصفهان فراهم کرده و به بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذار کمک شایانی کند.

محمدعلی زاهدی، مدیرعامل مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد در تشریح مزایای این صندوق گفت: این شرکت یک دارایی ارزشمند، مولد و مؤثر برای اصفهان است، این فرصت تسهیل و تسریع اخذ مجوز‌ها و مسیری جدید را برای دیگر شرکت‌های متقاضی (CVC) فراهم می‌کند.
وی افزود: بازار هدف این صندوق، شرکت‌هایی است که مدل کسب‌وکار خود را بر تولید یا ارائه خدمات با محوریت فناوری، نوآوری و یا دانش‌بنیان قرار داده‌اند.
مدیرعامل مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد تصریح کرد: این موقعیت فرصتی است برای تأسیس شرکت‌هایی اقماری و تجاری‌سازی دستاورد واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های اصفهان که می‌توانند جهت‌دهی و استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها را با توجه به فناوری روز دنیا داشته باشند.
وی بیان داشت: معتقدیم؛ اصفهان بهترین نقطه برای تشکیل این صندوق است؛ زیرا وجود شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امکان وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کرده و نیز چندین دانشگاه معتبر و فعال دولتی و آزاد اسلامی اکوسیستم کارآفرینی فعال را فراهم کرده است.
زاهدی تأکید کرد: اصفهان مرکزیت جغرافیایی و امکان ارتباط سریع لجستیکی با کشور دارد و این فرصت موجب عدم خروج مالیات اخذ شده از اصفهان و سرمایه‌گذاری مجدد در این کلان‌شهر می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر