بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۴۰۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اعلام کرد: اشتغال ۱۱۴ هزار نیروی جدید کار طی سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه درصد ملی ثبت شده است.
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی البرز، عبدالله دارایی، افزود: امسال سهمیه اشتغالزایی استان البرز ۵۸ هزار نفر بود که با ثبت عملکردی دستگاه‌های اجرایی ۱۱۹ درصد نسبت به سهمیه تعیین شده رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به شاخص‌های عمده نیروی کار، آمار‌های جمعیتی، تسهیلات اشتغالزا و سیاست‌های فعال بازار کار استان، از رویکرد جهشی بخش کارآفرینی و اشتغال در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره جمعیت بیش از ۲.۳ میلیون نفری رده سنی ۱۵ سال به بالا استان البرز گفت: از این جمعیت ۸۳۶ هزار نفر شاغل هستند.

دارایی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های تخصصی در این بخش شاهد افزایش ۱۴ هزار نفری شاغلان البرز و کاهش چهار هزار نفری بیکاران استان در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی بیان کرد: در بخش نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری نیز شاهد کاهش ۰.۶ درصدی نرخ بیکاری استان در ابتدای سال جاری نسبت به ابتدای سال گذشته و استمرار روند تک رقمی نرخ بیکاری و کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری استان در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته هستیم و این امر در سایه تلاش جامعه بزرگ کارآفرینان، دستگاه‌های متعهد اشتغال در ثبت داده‌های اشتغالی در سامانه رصد هستیم.

دارایی گفت: افزایش ۲۷ هزار نفری بیمه شدگان اجباری استان در ابتدای سال نسبت به ابتدای سال گذشته و کاهش مقرری بگبران بیمه بیکاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به تعداد حدود یک هزار نفر شده است.

ثبت رکورد بی سابقه بیمه شدگان اجباری به میزان ۳۶۹ هزار نفر در دی ماه امسال نیز برگ زرین تلاش دیگری از جامعه کارو تولید استان است.

وی در ادامه افزود: در بخش مشاغل خانگی با صدور بیش از ۶ هزارو۶۵۳ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری و پیش بینی صدور هفت هزار نفری در کل سال اقدام خوبی در توسعه مشاغل خانگی در استان صورت گرفته است به نحوی که ۳۱۹ درصد صدور مجوز مشاغل خانگی استان نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

دارایی گفت: امسال در مجموع یک هزارو۴۴۸ طرح اشتغال خانگی به ارزش یکهزارو۶۵۵هزارو۲۵۰ میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شده است. البرز امسال ۳۱۰ میلیارد ریال در بخش پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر